مجله «اقتصاد مقاومتی» در واحد خرم‌آباد راه‌اندازی می‌شود/ لزوم تشکیل هیئت ممیزه استانی برای رفع کمبود استادان علوم انسانی

مسئول هیئت اندیشه ورز دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان از انتشار اولین شماره مجله موضوعی اقتصاد مقاومتی در سال تحصیلی جدید خبر داد.

جابر انصاری مسئول هیئت اندیشه ورز دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره آخرین جلسات و فعالیت‌های این هیئت برای سال تحصیلی جدید اظهارکرد: بنای ما بر این است که در سال تحصیلی جدید، حداقل در ماه یک جلسه را با اعضای هیئت اندیشه ورز به صورت مجازی یا حضوری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار کنیم.

وی افزود: ما فعالیت‌هایی را از سال گذشته آغاز کرده بودیم و به دنبال این هستیم که آن‌ها در سال تحصیلی جدید به سرمنزل مقصود برسانیم. راه اندازی مجله موضوعی با عنوان «اقتصاد مقاومتی» یکی از برنامه‌های اصلی ما است که درحال حاضر مدارک اعضای تحریریه آن جمع آوری شده و منتظر اخذ مجوز نهایی از سازمان مرکزی دانشگاه هستیم.

انصاری ادامه داد: اعضای هیئت تحریریه از جمله سردبیر و مدیر مسئول، دارای شرایط ویژه‌ای از جمله مرتبه علمی استادیاری هستند. همچنین سایر اعضای تحریریه نیز باید مرتبه علمی دانشیاری داشته باشند که باتوجه به کمبود دانشیار و استاد تمام در حوزه علوم انسانی، مجبور به استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی دیگر برای تکمیل اعضای هیئت تحریریه هستیم. با این اوصاف اما از 70 درصد ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی برای تکمیل هیئت تحریریه استفاده کردیم.

مسئول هیئت اندیشه ورز دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم طی روزهای آینده، اولین شماره نشریه اقتصاد مقاومتی را به چاپ برسانیم. همچنین در راستای حکمی سازی علوم انسانی در نظرداریم تا دوره‌های معرفت افزایی را هر دوماه یک بار با حضور استادان برجسته کشوری در حوزه علوم انسانی برگزار کنیم. این دوره‌ها به در قالب کارگاه‌های آموزشی و بسته به شرایط موجود، به صورت حضوری یا مجازی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به کمبود استادان حوزه علوم انسانی گفت: در وهله اول برای حل این مشکل، باید هیئت‌های ممیزه استانی را تشکیل دهیم. درحال هیئت ممیزه مستقر در سازمان مرکزی، امور نزدیک به 25 تا 30 هزار عضو هیئت علمی را ساماندهی می‌کند که فرآیندی بسیار سنگین محسوب می‌شود. به همین دلیل تشکیل هیئت‌های ممیزه استانی می‌تواند از لحاظ زمانی و سرعت عمل در کار، بسیار موثر باشد.

انصاری در پایان خاطرنشان کرد: درحال حاضر در دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان، نزدیک به 480 عضو هیئت علمی وجود دارد؛ لذا رسیدگی به امور 480 نفر در برابر 25هزار نفر به هیچ وجه قابل مقایسه نیست و لذا تشکیل هیئت‌های ممیزه استانی بار زیادی را از دوش سازمان مرکزی برخواهد داشت و حجم کار به میزان قابل توجهی کاهش پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1073934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =