اولین نود ۵G در دانشگاه‌های تهران راه‌اندازی می‌شود

مدیرعامل شرکت همراه اول با بیان اینکه در بحث تجاری سازی باید از ظرفیت‌های دانشگاهی و مراکز علمی کشور استفاده کنیم، گفت: در تلاش هستیم که با هدف برقراری ارتباط با نهادهای علمی کشور، اولین نود ۵G را به طور نمادین در دانشگاه‌های تهران، شریف و شهید بهشتی به بهره برداری رسانیم.

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناروی ایسکانیوز، مهدی اخوان بهابادی، مدیرعامل شرکت همراه اول در مراسم رونمایی از کاربست های ۵G در ایران،  اظهار کرد: ماهانه یک مشترک موبایل قریب به ۸ تا ۹ گیگ اینترنت مصرف می‌کند.    پهنای باند مصرفی دانش آموزان از سامانه شاد ۲۱۵ گیگابیت برثانیه است و تقریبا  روزی ۱۵ تا ۲۰ گیگابیت رشد داریم.  به‌عنوان مثال با وجود گذشت سه هفته از شروع مدارس و استفاده از شبکه آموزشی شاد، پهنای باند به ۲۱۵ گیگ بر ثانیه رسید.   

اخوان گفت: اپراتورها فقط بستر انتقال محتوا هستند. در حوزه محتوایی باید فکر کرد که نظام و کشور چگونه  ورود کنند، متاسفانه حوزه‌های محتوایی به موقع عمل نمی‌کنند. ما در همراه اول مصمم هستیم با ۵G  ظرفیت های کشور را جلو ببریم.

وی ادامه داد: در بحث تجاری سازی نیز از ظرفیت‌های دانشگاهی و مراکز علمی کشور استفاده می کنیم. همچنین در تلاش هستیم که با هدف برقراری ارتباط با نهادهای علمی کشور، اولین نود ۵G را به طور نمادین در دانشگاه‌های تهران، شریف و شهید بهشتی به بهره برداری رسانیم.

امضای پنج تفاهم‌نامه بر بستر ۵G

در بخش دیگری از مراسم چهار تفاهم‌نامه همکاری بر بستر تکنولوژی نسل پنجم ارتباطات (۵G) امضا شد. تفاهم‌نامه نخست بین معاونت فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی و شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه اول(باهدف توسعه زیست‌بوم فناوری‌های نسل پنجم شبکه‌های مخابراتی، اینترنت اشیاء و هوش مصنوعی به امضا رسید.

معاونت فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه اول(مدیرعامل و دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی هم توسعه زیرساخت‌ها، خدمات سلامت دیجیتال و پزشکی هوشمند با استفاده از فناوری نسل پنجم را امضا کردند.

تفاهم‌نامه دیگر باهدف توسعه فناوری‌ها، محصولات و راهکارهای حوزه شبکه‌های مخابراتی نسل پنجم و نسل‌های آینده به امضای معاونت فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه اول) و دانشگاه‌های تهران و صنعتی شریف رسید.

تفاهم‌نامه پیاده‌سازی خدمات مشاوره جراحی از راه دور (telemedicine) با استفاده از قابلیت‌های فناوری ۵G به امضای معاونت فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی و شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل رسید.

فراهم‌سازی زیرساخت دسترسی به تکنولوژی نسل پنجم ارتباطات سیار در مراکز درمانی؛ همکاری متقابل برای ارائه پایلوت مشاوره پزشکی، جراحی از راه دور در مراکز درمانی منتخب؛ همکاری در زمینهٔ تعیین و تعریف چارچوب‌ها و الزامات پیاده‌سازی خدمات پزشکی بر پایه فناوری نوین؛ بهره‌گیری از توانمندی‌های داخلی گسترش ارائه خدمات پزشکی از راه دور؛ حمایت از رشد ایده‌ها و کسب‌وکارهای مرتبط با پزشکی از راه دور و افزایش توان فنی و دانشی داخلی به‌منظور به‌کارگیری فناوری نوین ارتباطی در حوزه سلامت الکترونیک و پزشکی از راه دور؛ ازجمله محورهای تفاهم‌نامه ارائه مشاوره خدمات پزشکی از راه دور در بستر فناوری‌های نوین به‌ویژه نسل پنجم ارتباطات است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1073939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =