ارسال توالتی جدید برای فضانوردان به فضا

توالت فضایی جدید ۲۳ میلیون دلاری ناسا آماده پرتاب است واین توالت ارتقا یافته می تواند یک روز در پروازهای ماه استفاده شود.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز،  ناسا هفته آینده توالت فضایی جدیدی را به ایستگاه فضایی بین المللی ارسال می کند تا فضانوردان قبل از استفاده در ماموریت های آینده به ماه یا مریخ آن را آزمایش کنند.

سیستم توالت ۲۳ میلیون دلاری، معروف به سیستم جهانی مدیریت پسماند ۶۵ درصد کوچکتر و ۴۰ درصد سبک تر از توالت فرنگی است که در حال حاضر در ایستگاه فضایی استفاده می شود و می تواند از خدمه بزرگتر نیز پشتیبانی کند. توالت به عنوان بخشی از یک مأموریت در ۲۹ سپتامبر به ایستگاه فضایی سوار بر کپسول بار Northrop Grumman Cygnus ارسال می شود.

هنگامی که در ایستگاه فضایی قرار گرفتیم، فضانوردان نحوه عملکرد توالت جدید را در محیط گرانش موجود در ایستگاه آزمایش خواهند کرد. ملیسا مک کینلی، مدیر پروژه کاهش تدارکات سیستم های اکتشاف پیشرفته ناسا، در یک کنفرانس خبری گفت که این سیستم در مجاورت توالت فعلی در گره ۳ ایستگاه فضایی نصب خواهد شد.

فضانوردان ماموریت Expedition ۶۳ آماده سازی تحویل گرفتن این توالت فضایی هستند. بر اساس بیانیه آژانس فضایی، خدمه از بازوی رباتیک Canadarm۲ در حال چرخش برای گرفتن فضاپیمای Cygnus استفاده می کنند.

مک کینلی در جریان کنفرانس مطبوعاتی گفت: توالت برای اکتشاف و براساس طراحی قبلی توالت پرواز فضایی ساخته شده است. بهینه سازی حجم انبوه و مصرف برق همگی از اجزای بسیار مهم طراحی یک فضاپیما هستند.

طراحی پیشرفته توالت فضایی شامل یک قیف ادرار و صندلی است که ایجاد می شود تا بیشتر برای خانم های خدمه مناسب باشد. این دستگاه همچنین دارای یک جداکننده فن دوتایی تیتانیومی چاپ سه بعدی است که توسط Collins Aerospace ساخته شده و جریان هوایی شدیدی ایجاد می کند که به جای جاذبه، به کشیدن ادرار و فضولات فضانوردان به توالت کمک می کند.

طرح تیتانیوم همچنین قبل از پردازش و بازیافت ادرار فضانوردان، برای سیستم پیش تصفیه موجود جهت جمع آوری و تصفیه ادرار فضانوردان بهبود میابد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1073940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =