۵۰ درصد ظرفیت خوابگاه‌ها استفاده می‌شود

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: قرار شده خوابگاه‌ها با ۵۰ درصد ظرفیت، طبق پروتکل بهداشتی وزارت بهداشت فعالیت داشته باشند. 

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، مهدی نظری درباره نحوه استفاده از خوابگاه‌های دانشجویی در ترم جاری گفت: جلسات متعددی با معاونت آموزشی دانشگاه برگزار کرده‌ایم و طبق توافق به عمل آمده مقرر شد؛ خوابگاه‌ها با ۵۰ درصد ظرفیت طبق پروتکل بهداشتی وزارت بهداشت فعالیت داشته باشند. دانشکده ها باید با توجه به ظرفیت تعیین شده، لیست دانشجویان را جهت اسکان و فعال نمودن کارت تغذیه ارائه کنند. 

نظری با اشاره به اینکه از سال ۱۳۸۲ خوابگاه جدیدی به خوابگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی تبریز اضافه نشده است؛ اظهار کرد: تعداد دانشجویان از آن زمان ۲ برابر شده است. امیدواریم با افتتاح بزرگترین خوابگاه دانشجویی دخترانه کشور بتوانیم خدمات بهتری را ارائه کنیم. دانشگاه جهت اسکان دانشجویان متاهل هم اقدام به خرید و بازسازی ۲ ساختمان کرده است.

وی درباره نحوه خدمات‌دهی سلف و تغذیه کرونا گفت: با توجه به شرایط خاص کنونی در ابتدا به صورت تک منویی اقدام به توزیع غذای دانشجویی در پک های یکبار مصرف شد، منوی دوم و سوم نیز به مرور اضافه شد. برای دانشجویان خوابگاهی ۳ وعده غذایی و برای دانشجویان بومی یک وعده غذایی در نظر گرفته شده است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تبریز درباره پرداخت مطالبات دانشجویان و تاخیر در واریز مطالبات طراحان نشریات دانشجویی دانشگاه بیان کرد: پرداخت مطالبات دانشجویان جزء دغدغه های این معاونت است. مبالغ کار دانشجویی تقریبا به روز پرداخت می‌شود. به گفته رئیس امور مالی در برخی موارد به علت اشکالات در ارائه اطلاعات دانشجویان تاخیر در پرداخت‌ها صورت گرفته است. برای مطالبه طراحان نشریات نیز پیگیری لازم توسط مسئولان مربوطه جهت پرداخت مبالغ انجام خواهد گرفت.

نظری درباره برنامه های ستاد استقبال معاونت دانشجویی و فرهنگی برای بازگشایی مطلوب دانشگاه با در نظر گرفتن شرایط کرونایی گفت: امسال به دلیل شرایط متفاوت، کلیه امور از جمله ثبت نام دانشجویان به صورت غیر حضوری انجام می گیرد و آشنایی دانشجویان نیز به صورت مجازی انجام می گیرد.

معاون دانشجویی و فرهنگی با تاکید بر اینکه این معاونت متولی ارائه خدمات رفاهی است، بیان کرد: نصب دوربین در خوابگاه‌ها در حوزه مسئولیت مدیریت حراست دانشگاه است و هیچ مسئولیتی بر عهده این معاونت نیست.  معاونت دنشجوایی حتی به دوربین های نصب شده در سالن‌های غذاخوری هم دسترسی ندارد.

وی درباره نصب دوربین در خوابگاه‌ها گفت: عده ای از دانشجویان به دلیل برخی مشکلات درخواست نصب دوربین را  داشته‌اند که به آنها اعلام شد؛ نصب دوربین در حوزه وظایف معاونت دانشجویی نیست و باید درخواست خود را به مدیریت حراست دانشگاه ارائه دهند. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1073951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =