یک سوم جمعیت ایران زیر خط فقر هستند

نماینده مردم دلفان و سلسله در مجلس گفت: قرارمان این نبود که با این همه منابع امروز یک سوم از جمعیت ایران زیر خط فقر باشند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، یحیی ابراهیمی نماینده مردم دلفان و سلسله در مجلس شورای اسلامی صبح امروز (یکشنبه 6 مهرماه 99) در نطق میان‌دستور خود در صحن علنی مجلس اظهار داشت: ما سوگند خوردیم که همواره به استقلال و اعتلای کشور، حفظ حقوق ملت و خدمت به مردم پایبند باشیم.

وی افزود: 40 سال پیش ملت بزرگ ایران علیه قانون شکنی، نابرابری، اشرافیت، شکاف طبقاتی، نبود آزادی و حاکمیت دستگاه خودکامه بپا خاست و مردمی‌ترین انقلاب جهان را به رهبری حضرت امام(ره) به ثبت تاریخ رساند.

ابراهیمی با بیان این که حدود نیم قرن است که ما انقلابیون سکاندار مدیریت کشور شده‌ایم، گفت: دستاوردهای بزرگی داشته‌ایم اما شاخص‌هایمان در مقیاس با پتانسیل‌های موجود قانع‌کننده نیست. اگر بخواهیم سهم کارشکنی و شیطنت‌های برخی از قدرت‌های بزرگ جهانی و در راس آنها آمریکا را یک سو بنهیم باید بپذیریم که سوء مدیریت از موانع اصلی توسعه کشور بوده است و برای رفع این نقیصه باید بدون حاشیه راهکار اصلی را پیدا کنیم و به کار ببندیم.

نماینده مردم دلفان و سلسله در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نسل‌های سوم و چهارم انقلاب دیگر اشتباه و خطای ما را به سادگی نخواهند بخشید.

وی با بیان این که من در آغاز جنگ نوجوانی 13 الی 14 ساله بودم گفت: بیش از 40 ماه در جبهه‌ها جنگیدم و با بسیاری از شهدا حشر و نشر داشتم، گفت: ما برای این امر مهم میثاق بستیم و قرارمان این بود که کشوری مستقل، آزاد، پیرو عدالت علوی داشته باشیم که منافع ملی آن بین ملت و عدالت، برابری و برادری تقسیم شود.

ابراهیمی با بیان اینکه قرارمان این نبود که با این همه منابع امروز یک سوم از جمعیت ایران زیر خط فقر باشند، افزود: فلاکت زده باشیم و جوانانمان بیکار، بی‌انگیزه، ناامید از آینده، مایوس و سرخورده باشند و پدرانمان در برابر خانواده‌های خود شرمنده باشند. همه جای ایران سرایمان است اما قرارمان این بود که سالیان سال با بودجه بندی ظالمانه و بخشی نگر بخش‌هایی از کشور را فراموش کنیم و منابع و ثروت کشور را با لابیگری و کارشناسی و غیر اخلاقی به سمت آبادانی مناطق خاص از کشور هدایت کنیم، در حالی که دیگر مناطق کشور مردم برای ابتدایی‌ترین نیازهای خود همچون جاده‌، مدرسه و حتی آب آشامیدنی در تنگنا باشند.
منبع:فارس
انتهای پیام

کد خبر: 1073952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =