رشد ۱۳ برابری خرید گندم در استان مرکزی

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی گفت: تاکنون ۳۴۴ هزارتن گندم در استان خریداری شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۳ درصد و نسبت به میانگین کشوری دو برابر رشد داشته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، غلامرضا ملکی در کارگروه گندم، آرد و نان استان مرکزی اظهار کرد: ششمین جلسه کارگروه گندم، آرد و نان استان با موضوع بررسی سهمیه بندی آرد نانوایی‌ها، بررسی کیفیت آرد و نان، کیفیت گندم، خرید و فروش آرد داخل و خارج استان و پروانه کسب و صدور مجوز برگزار و مقرر شد دستگاه‌های مربوطه در خصوص این موارد وظایف خود را انجام دهند.

وی تصریح کرد: در این نشست مقرر شد کمیته ارزشیابی نانوایی‌ها به صورت اصولی و دقیق به این موضوعات پرداخته و بحث سهمیه‌بندی را بر اساس اصول مجدد انجام دهد تا تعادل نسبی در خصوص تخصیص سهمیه آرد مناطق مختلف شهری ایجاد شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی با بیان اینکه تراکم تعداد نانوایی ها در سطح استان بالاست، تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم در زمینه ارتقای کیفیت آرد و نان گام های موثری برداریم.

ملکی ادامه داد: مقرر شد در بحث فروش آرد خارج از استان هماهنگی لازم با کارخانجات انجام شود و محدودیت‌هایی اعمال شود تا بتوان مسائل مربوط به کارخانجات را کنترل و نظارت کرد.

وی در خصوص بررسی وضعیت سند کیفیت گندم، آرد و نان استان که در سال 94 با 800 ساعت کار کارشناسی به تصویب رسیده، گفت: در این راستا مقرر شد در نشست‌های آتی به صورت جدی بررسی های لازم صورت گیرد.

ملکی ادامه داد: تاکنون ۳۴۴ هزارتن گندم در استان خریداری شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۳ درصد و نسبت به میانگین کشوری دو برابر افزایش داشته است.

وی افزود: سالانه 150 هزار تن گندم تولید  شده در استان به مصرف می‌رسد و مابقی آن به 15 استان کشور ارسال می‌شود.
منبع:ایسنا
انتهای پیام

کد خبر: 1074022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =