تکمیل آزادراه اراک-خرم آباد در سال ۱۴۰۰

استاندار مرکزی گفت: بخشی از آزادراه تهران به جنوب که تحت عنوان آزادراه اراک- خرم آباد در استان مرکزی قرار دارد در سال ۱۴۰۰ راه‌اندازی خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، سیدعلی آقازاده در جلسه بررسی طرح آزادراه اراک-خرم آباد اظهار کرد: این آزادراه به عنوان قطعه‌ای از آزادراه بزرگ تهران به جنوب کشور( خوزستان) محسوب می شود. مدت‌هاست به سبب عبور بخشی از این آزادراه از تاسیسات پتروشیمی و پالایشگاه شازند مشکلاتی از سوی دستگاه‌های مسئول در خصوص ایمنی این مسیر مطرح شده بود.

وی افزود: در طول ۶ ماه گذشته کار به کندی پیش می‌رفت به همین جهت جلسه‌ای جامع با حضور تمام دستگاه‌ها و نمایندگانی از وزارت راه و شهرسازی و سازمان پدافند غیرعامل کشور، مجری، پیمانکار، مشاور و... برگزار شد.

استاندار مرکزی با اشاره به اینکه مطالب مطرح شده در این جلسه از کیفیت خوبی برخوردار بود، اضافه کرد: در نهایت مقررشد حدود ۲.۵ کیلومتر از این آزادراه مابین پتروشیمی و پالایشگاه به صورت همسطح با رعایت تمامی شرایط ایمنی  مسیر و تایید تمامی دستگاه‌ها، عبور کند.

آقازاده ادامه داد: همچنین مشاور باید ظرف یک ماه آینده تمامی موارد لازم را از جمله تاسیسات موجود در مسیر و ایجاد دیواره ایمن و پل راه‌آهن که ایستگاه سمنگان را به پتروشیمی و پالایشگاه متصل می‌کند مطالعه و بررسی کرده و در نهایت طرح را آماده کند.

وی بیان کرد: تصویب نهایی تا یک ماه آینده انجام می شود تا پروژه هرچه سریعتر اجرایی شود و بتوانیم در سال ۱۴۰۰ حدود ۵۵ کیلومتر از این قطعه که در استان مرکزی است را راه‌اندازی کنیم.

منبع:ایسنا
انتهای پیام

کد خبر: 1074024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =