اولین آزمون سخت پیرلو در کسوت جدید

در بازی حساس هفته دوم سری‌آ، دو تیم رم و یوونتوس مقابل یکدیگر به میدان خواهند رفت.

باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز) - نیماعراقی؛ بیانکونری در حالی فصل گذشته را با قهرمانی به پایان رساند که در هفته‌های آخر بارها اسکودتو را به رقبایش از جمله اینتر، لاتزیو و آتالانتا تعارف زد اما عملکرد پر نوسان دیگر مدعیان پس از شروع مجدد رقابت‌ها باعث شد یووه برای نهمین فصل متوالی قهرمان سری‌آ شود. اما علاوه بر نوسان در لیگ، شکست در فینال کوپا ایتالیا مقابل ناپولی و حذف زودهنگام از لیگ قهرمانان اروپا به دست لیون باعث شد مائوریتسیو ساری خیلی زود و تنها پس از یک فصل به سمت درب خروجی یوونتوس هدایت شود و علیرغم کسب اسکودتو، جایی در برنامه‌های فصل جدید تورینی‌ها نداشته باشد. آنیلی در حرکتی شجاعانه و پر ریسک آندره آ پیرلو، ستاره سابق تیم را بدون داشتن هیچگونه تجربه سرمربیگری برای هدایت در پرافتخارترین تیم ایتالیا انتخاب نمود تا با این انتخاب، انقلابی تازه در سفید و مشکی‌ها به راه اندازد. یووه در این فصل با خرید آرتور از بارسا و مک کنی از شالکه سعی در تقویت میانه میدان داشته و برای خط آتش هم آلوارو موراتا از اتلتیکو را مجددا به تورین آورد و با بازیکنانی نظیر هیگوایین و متوئیدی نیز خداحافظی کرد.

شرایط متفاوت رم

در سمت مقابل اما گرگ‌های پایتخت نشین پس از قرار گرفتن در رتبه پنجمی و صعود مستقیم به لیگ اروپا، دچار تغییرات در سطوح بالا شده و به مالکی آمریکایی فروخته شد. با ورود تیم فرید کین، هوادارن رم انتظار تغییرات زیادی را داشتند اما مسئولان تیم به مانند فصول گذشته نقل و انتقالات جذابی را پشت سر نگذاشتند و تنها توانستند قرارداد میخیتاریان از آرسنال را دائمی و با پدروی پا به سن گذاشته از چلسی به صورت آزاد قرارداد امضا کنند. در این بین آنها چنگیز اوندر و فلورنزی را به ترتیب به لیدز و پاریس قرض داده و پاتریک شیک را که فصل گذشته در ترکیب لایپزیش عالی ظاهر شده بود به شکل قطعی به لورکوزن فروختند تا نیمکت تیم، سبک‌تر از هر زمانی شود.
رمی‌ها با اشتباه عجیب در استفاده غیرمجاز از آمادو دیاوارا به عنوان بازیکن زیر 22 سال، در هفته نخست با جریمه روبرو شده و بازی‌شان با هلاس ورونا به جای تساوی بدون گل به 3 - 0 انضباطی تغییر پیدا کرد تا به قعر جدول کوچ کنند. در مقابل اما یووه هفته نخست را با قدرت آغاز کرد و علیرغم داشتن محروم و مصدوم زیاد، با سه گل سمپدوریا را از پیش رو برداشت.

غایبان این بازی
این دو تیم امشب و در هفته دوم سری آ و از ساعت 22:15 به وقت ایران در حالی به مصاف یکدیگر خواهند رفت که از رم، دیه گو پروتی، جاستین کلایورت، خاویرپاستوره و نیکولو زانیولو، و از یووه، برناردسکی، الکس ساندرو و دلیخت همه به علت مصدومیت غایبند و سامی خدیرا هم به علت فنی در لیست بیانکونری قرار نگرفته است.

نکات آماری

در شش جدال اخیر یوونتوس و رم، سه بار یووه و دو بار رم برنده شده اند و یک دیدار به تساوی کشیده شده است.

رم در 9 بازی آخرش در سری آ نباخته است. رم در 7 بازی از 8 بازی خانگی اخیرش حداقل دو گل زده است.

یوونتوس در 4 بازی خارج خانه قبلی خود حداقل 2 گل خورده است.در 10 بازی اخیر رم و یوونتوس، فقط یک بار نتیجه مساوی به دست آمده است. (5 برد یوونتوس و 4 برد رم) رم از سال 1995 تاکنون نتوانسته یوونتوس را در دو بازی متوالی شکست دهد اما فردا آن ها فرصت انجام این کار را دارند.یوونتوس در 4 فصل اخیر هر دو بازی ابتدایی فصل خود را برده است.

5 سال پیش، یوونتوس دو بازی ابتدایی اش در فصل را باخت که دومین بازی مقابل رم بود. رم به احتمال زیاد با چینش 3-4-2-1 در میدان حاضر و یووه 3-4-1-2 بازی خواهد کرد. حال باید دید پیرلو و تیم نسبتا آماده اش موفق خواهند شد گام دوم را نیز محکم بردارند یا رم فونسکا در خانه مانند فصل گذشته بانوی پیر را از پیش روی برداشته و از بحران ابتدای فصل خارج می شوند

کد خبر: 1074038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =