درآمد شهرداری تهران ۲۵درصد کاهش یافت

عضو شورای شهر تهران گفت: درآمدهای شهرداری پایتخت در پنج ماه ابتدایی امسال ۲۵ درصد کاهش یافته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، حسن رسولی عضو شورای شهر تهران درباره گزارش پنج ماهه درآمد و هزینه‌های شهرداری پایتخت گفت: شهرداری تهران در ۵ ماهه امسال حدود ۷ هزار و ۶۶۱ میلیارد تومان درآمد کسب کرده است که در این مدت کسری عملکرد ۵ هزار و ۷۷ میلیارد تومانی مشاهده می‌شود. همچنین از کل درآمد ۵ ماهه ۲۹ درصد آن درآمد پایدار و ۷۱ درصد درآمد ناپایدار بوده است. 

وی افزود: شهرداری تهران براساس بودجه مصوب شورا موظف بوده است در برش عملکردی مرداد نسبت به تأمین منابع در سقف ۲ هزار و ۵۴۷ میلیارد تومانی اقدام کند که یک‌هزار و ۷۸۱ میلیارد تومان و معادل ۸۰ درصد پیش‌بینی شده کسب درآمد شده است.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: همچنین شهرداری در مرداد اجازه داشته تا سقف ۲ هزار و ۲۴۹ میلیارد تومانی هزینه‌کرد داشته باشد که هزینه‌ها ۲ هزار و ۷۷۶ میلیارد تومان بوده است. همچنین از این مبلغ ۹۲ درصد آن به صورت پرداخت‌های نقدی و ۸ درصد به صورت پرداخت غیرنقدی بوده است. 

رسولی خاطرنشان کرد: کسب درآمد در این بازه زمانی در شهرداری نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته و از ۸۵ درصد در سال ۹۸ به ۶۰ درصد در سال جاری رسیده که کاهش ۲۵ درصدی کسب درآمد نسبت به مدت مشابه سال قبل به دلیل رکود پیش‌آمده در فضای کسب و کار و افزایش ۳۸ درصدی بودجه مصوب ۵ دوازدهم سال جاری نسبت به قبل بوده است. 

وی در ادامه گفت: طبق ماده ۷۹ قانون شهرداری‌ها، شهرداری موظف است پانزدهم هر ماه حساب درآمد و هزینه‌های ماه قبل را به انجمن شهر ارائه کند، لذا از مدیران شهرداری درخواست دارم که گزارش‌های آتی شهرسازی در خصوص درآمد و هزینه‌های شهرداری و وضعیت درآمد و هزینه‌های سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه را ارائه کنند.

منبع:فارس
انتهای پیام

کد خبر: 1074046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =