اجرای طرح ملی مسکن در شهر پرند

استاندار تهران از سکونت بیشترین تعداد مستاجرین کشور در تهران خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، انوشیروان محسنی بندپی در چهارمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران با اشاره به اینکه بیشترین تعداد مستاجرین کشور در تهران سکونت دارند، گفت: طرح اقدام ملی مسکن در استان تهران با توجه به وجود  گسل های شرق استان نظیر گسل مشا و همچنین بارگذاری بیش از حد جمعیت در این منطقه عملا در شهر پردیس منتفی است و این طرح با الحاق ۴۵۰ هکتار به اراضی شهر پرند در این شهر  عملیاتی می شود.

وی افزود: هنچنین الحاق ۴۷۰ هکتار از اراضی ملی به پارک علم و فناوری پردیس مصوب شد تا به ایجاد شهر دانش محور و استقرار شرکت های دانش بنیان کمک شود. مصوبه دوم جلسه امروز در مورد الحاق ۴۴۰ هکتار زمین برای ساخت مسکن ملی است که حدود ۷۳ هزار مسکن در شهر پرند جانمایی می شود.

وی ادامه داد: تصویب ۴ طرح هادی روستایی و مشکلات گازرسانی به روستاهای بخش کن نیز مصوب شد که در این زمینه مشکلات مرتبط با راه و شهرسازی و محیط زیست برطرف و مقرر شد تا مشکلات شهرک صنعتی قرچک در کارگروه آمایش نیز بررسی شود. همچنین اهمیت طرح کاداستر نیز مورد توجه قرار گرفته تا ضمن جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز به تثبیت مالکیت اراضی ملی کمک کند و تاکید شد تا راه و شهرسازی، آب منطقه ای و امور اراضی اهتمام جدی در این زمینه داشته باشند.

وی تاکید کرد: طرح اقدام ملی مسکن در استان تهران با توجه به وجود گسل های شرق استان نظیر گسل مشا و همچنین بارگذاری بیش از حد جمعیت در این منطقه عملا در شهر پردیس منتفی است. این طرح با الحاق ۴۴۰ هکتار به اراضی شهر پرند در این شهر عملیاتی می شود، از اینرو کلیات طرح مورد توافق قرار گرفت و تامین زیرساخت ها و آب نیز توسط وزارت راه و شهرسازی در شورای عالی مطرح می شود تا مجوزات لازم اخذه شده و جنبه اجرایی به خود بگیرد. 
منبع:ایسنا
انتهای پیام

کد خبر: 1074048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =