هشدار مقام انگلیسی نسبت به آغاز موج سوم کرونا

مشاور ارشد دولت بریتانیا ضمن هشدار نسبت به آغاز احتمالی موج سوم کرونا در کشورش گفته محدودیت‌های دولت نباید به عنوان راه‌حلی برای حل این بحران در نظر گرفته شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(کرونا">ایسکانیوز)، «مارک وول‌هاوس» مشاور ارشد دولت بریتانیا امروز (یکشنبه) نسبت به آغاز احتمالی موج سوم کرونا در کشورش هشدار داد. 

به نوشته وبگاه شبکه خبری «راشا تودی»، وول‌هاوس در مصاحبه‌ با شبکه خبری «بی‌بی‌سی» با اعلام این خبر گفت محدودیت‌های کرونایی دولت نباید به عنوان راه‌حل بلند مدت برای حل این بحران در نظر گرفته شود. 

وی در این خصوص گفت: «تمام محدودیت‌هایی که تاکنون اعمال شده‌اند تنها این مشکل را به تعویق انداختند... این محدودیت‌ها مشکل را در بلند مدت حل نمی‌کنند و این ویروس را از بین نمی‌برند.» 

مشاور ارشد دولت «بوریس جانسون»، نخست‌وزیر انگلیس همچنین خواست انتظارات درباره تولید واکسن واقع‌بین‌تر باشد. 

وی در این باره نیز گفت حتی اگر یک واکسن کرونا در شش ماه آینده تولید شود، احتمالاً برای استفاده عموم در یک سطح واقعی آماده نخواهد بود.  

اظهارات وول‌هاوس در حالی مطرح شده که دولت انگلیس محدودیت‌های جدیدی را برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در کشور اعمال کرده و دلیل این کار را افزایش بیماران بستری شده مبتلا به کرونا عنوان کرده است. 

از بیست و هشتم سپتامبر، در صورتی که هر کدام از مردم انگلیس تست مثبت کرونا داشته باشند و یا به افراد مبتلا نزدیک شوند، مجبور به تحمل دوران قرنطینه خواهند بود، در غیر این صورت جریمه خواهند شد.  

بوریس جانسون پیشتر نیز چندین سیاست دیگر برای مقابله با ویرس کرونا را اتخاذ کرده بود؛ از جمله اینکه گردهمایی‌های اجتماعی را به ۶ نفر محدود ساخت و مدت زمان بازگشایی مراکز عمومی و رستوران‌ها را کاهش داد.

این در حالی است که روز گذشته هزاران نفر از مردم انگلیس در اعتراض به این محدودیت‌ها در شهر لندن تجمع کردند و پلیس نیز به طرز خشونت‌آمیزی با این معترضان برخورد کرد.
منبع:فارس
انتهای پیام

کد خبر: 1074053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =