سفارت آمریکا در بغداد تجهیزات دفاعی و نظامی خود را آزمایش می‌کند

سفارت آمریکا در بغداد طی بیانیه‌ای اعلام کرد که طی دو روز آتی تجهیزات دفاعی خود و آژیرهای خطر را آزمایش می‌کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، سفارت آمریکا در بغداد، امروز (یک‌شنبه - ۲۷ سپتامبر)، طی بیانیه‌ای اعلام کرد که طی دو روز آتی، برخی از تجهیزات دفاعی خود از جمله صدای آژیرهای خطر و هشدار را آزمایش خواهد کرد.

در این بیانیه که نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری «ناس» منتشر شد، آمده است: طی دو روز آتی، سفارت آمریکا مجموعه آزمایش‌هایی شامل بررسی تجهیزات و تدابیر وضعیت  اضطراری خود را انجام خواهد داد. صدای آژیرهای خطر و هشدار و سایر سر و صداهای مربوط به این آزمایش‌ها، به گوش ساکنان مناطق اطراف این سفارت‌خانه خواهد رسید.لذا این سفارت از هرگونه آزار و اذیت و مشکلی که احتمال دارد این اقدام ایجاد کند، عذرخواهی می‌کند.

از زمان حمله هوایی آمریکا به پایگاه‌های ارتش و الحشد الشعبی در منطقه «القائم» و فرودگاه بغداد و شهید شدن شمار زیادی از آن‌ها، احساسات ضد آمریکایی در عراق بیشتر شده است. پارلمان عراق چند روز پس از این جنایت در دی ماه گذشته به طرح اخراج نیروهای بیگانه از خاک این کشور رأی مثبت داد.

سفارت آمریکا در بغداد در تیرماه گذشته در اقدامی تحریک‌آمیز، سامانه پدافندی خود را در منطقه سبز بغداد که منطقه‌ای دیپلماتیک و در عین حال مسکونی به شمار می‌رود، آزمایش کرد که با اعتراض طیف‌ها و گروه‌های عراقی همراه شد و آنها اعلام کردند که اقدام سفارت آمریکا به شلیک آن هم در منطقه مسکونی واقع در مرکز بغداد غیرقابل قبول بوده و چالشی دیگر علیه عراق در کنار سایر اقدامات غیر قانونی به شمار می‌رود.

برخی تحلیل‌گران و شخصیت‌های عراقی نیز در واکنش به آزمایش سامانه پدافندی در مقر سفارت آمریکا در بغداد اعلام کردند که دولت «مصطفی الکاظمی» باید با شفافیت موضع خود را در قبال استقرار سامانه پدافندی در داخل سفارت آمریکا بیان کند و بگوید که آیا این امر با موافقت آن صورت گرفته یا خیر؛ زیرا چنین اقدامی با عرف دیپلماتیک در تضاد است.


منبع:فارس
انتهای پیام

کد خبر: 1074057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =