مسعود فراستی عذرخواهی کرد

مسعود فراستی منتقد سینما که ویدئوی شاهنامه خوانی او با اشتباهات فراوان در فضای مجازی چرخید شب گذشته نسبت به این اشتباهات عذرخواهی کرد.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، مسعود فراستی شب گذشته ۷ مهر با حضور در برنامه «کتاب‌باز» از مخاطبان این برنامه تلویزیونی به‌خاطر اشتباهاتی که هفته‌ گذشته در خوانش «شاهنامه» داشت عذرخواهی کرد.

او دوشنبه هفته پیش ۳۱ شهریور، بخش‌هایی از شاهنامه‌ فردوسی را با اشتباهات متعددی خوانده بود، که با انتقادات بسیاری روبرو شد.

فراستی در ابتدای حضور خود جلوی دوربینِ «کتاب‌باز» با اعتراف به اشتباهاتش، از مخاطبان برنامه عذرخواهی کرد و گفت: من شاهنامه را بد خوانده‌ام و بهانه‌ای برای فرار از این اتهام ندارم. نباید وارد مدیومی می‌شدم که شناختی از آن ندارم. این یک نمره صفر در کارنامه من است.

این منتقد در ادامه به نقد کردن خود پرداخت و بیان کرد: اگر نتوانم خودم را نقد کنم منتقد نیستم. خدا به من لطف کرده که چنین اشتباهی را مرتکب شوم تا بفهمم کجا ایستاده‌ام. نقد استثنا ندارد. آدمی که بی نیاز به نقد باشد مرده است. من با این اتفاق فهمیدم نباید وارد حوزه‌ای می‌شدم که تخصصی در آن ندارم. مدیوم من سینما، رمان و داستان کوتاه است. فهمیدم که در شعر و البته موسیقی نباید ورود کنم. به‌خصوص شعر کلاسیک ایران که اصلاً شوخی‌بردار نیست.

فراستی ادامه داد: من ۳۰ سال فریاد زدم که «فرم» مهم است ولی خودم در خواندن شاهنامه، فرم را رعایت نکردم. من اسیر معنا شدم و فرم را نفهمیدم. می‌خواستم اشتراک معنایی میان شاهنامه فردوسی و خوان هشتمِ اخوان‌ثالث را بررسی کنم اما فایده نداشت چون فرم را بلد نبودم. فرم یعنی صحیح خواندن لغات و خوانش شعر با لحن درست. حتی خلاصه قصه‌ای که از اشعار گفتم هم نادرست بود. این اشتباه یک نمره‌ صفر برای من است.

در ادامه این برنامه سروش صحت نیز اظهار کرد: اجرای این برنامه برای من خیلی سخت بود، چون من علاوه‌بر اینکه مجریِ «کتاب‌باز» هستم، مخاطب آن هم هستم و برنامه مورد علاقه‌ام است. دلم نمی‌خواست چنین اشتباهی پیش بیاید.

صحت در ادامه صحبت‌هایش از مخاطبان برنامه تلویزیونی «کتاب‌باز» درخواست کرد که اگر بازهم مرتکب اشتباهی شدند به آن‌ها گوشزد کنند.

برنامه شب گذشته «کتاب باز» با میزبانی سروش صحت از «محمد معما» نویسنده و خلبان دوران جنگ آغاز شد. در بخش دوم این برنامه‌ تلویزیونی سروش صحت با لباس و گریم متفاوتی نسبت به بخش اول آن روی آنتن آمد. این تفاوت نشان از آن دارد که این قسمت از برنامه دوبار ضبط شده است. به‌نظر می‌رسد برنامه‌ «کتاب‌باز» در جهت اصلاح اشتباهاتش و در واکنش به انتقادات، تصمیم به ضبط مجدد این برنامه با مسعود فراستی گرفته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1074092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =