۶۷ درصد دانش‌آموزان عضو شبکه شاد هستند

۹۹ درصد مدیران، ۸۶ درصد معلمان و ۶۷ درصد دانش‌آموزان عضو شبکه شاد هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، رضوان حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش درباره وضعیت عضویت در شبکه دانش‌آموزی شاد گفت: تا کنون ۹۹ درصد مدیران یعنی تعداد ۱۱۲ هزار و ۹۶۶ نفر از مدیران مدارس در این سامانه عضو هستند. همچنین ۸۶ درصد معلمان کشور یعنی حدود ۳ میلیون و ۷۳۳ هزار و ۳۸۱ نفر برای تدریس به دانش‌آموزان در سامانه شاد عضو شدند.

حکیم‌زاده با بیان این که ۹میلیون و ۵۸۴ هزار و ۵ دانش‌آموز نیز در سامانه شاد عضو هستند، گفت: این تعداد ۶۷ درصد جامعه دانش‌آموزان را دربرمی‌گیرد. همچنین 100 هزار و ۹۴۶ نفر از محتوای پایه اول، ۶۰۰ هزار و ۹۸۶ نفر از محتوای پایه دوم و ۴۹۷ نفر از محتوای پایه سوم در شبکه دانش‌آموزی شاد بهره‌مند شده اند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش گفت: ۶۰۰ میلیون و ۹۶۲ هزار دانش‌آموز از محتوای پایه چهارم، ۸۰۰ میلیون و ۲۳۶ هزار و یک دانش آموز از محتوای پایه پنجم و ۵۰۰ میلیون ۳۰۹ هزار و یک دانش‌آموز از محتوای تولید شده برای پایه ششم بهره‌مند شده‌اند که در کل تعداد بازدید محتواهای مقطع ابتدایی به ۶۰۰ میلیون و ۹۵۶ هزار و شش می‌رسد.

وی درباره تعداد مرجعات دروس ابتدایی در شبکه شاد اظهار کرد: تعداد بازدیدهای درس فارسی یک میلیون و ۹۲ هزار، درس نگارش ۴۴۷ هزار ۲۰۰، درس ریاضی ۲ میلیون و ۳۶۷ هزار و ۶۰۰ و درس قرآن ۴۸۶ هزاربوده است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش همکاری مدرسه تلویزیونی و شبکه شاد را مثبت ارزیابی کرد و گفت: در واقع راه‌اندازی مدرسه تلویزیونی و به دنبال آن شبکه شاد توانست با سنت شکنی آموزش حضوری، کمک‌های بسیاری به تداوم آموزش در کشور کند.

حکیم زاده درباره اقدامات آموزش و پرورش در بحران کرونا اظهار کرد: راه اندازی آموزش از طریق تلویزیون، استفاده ازظرفیت رادیو و راه اندازی شبکه شاد از مهم‌ترین و سریع ترین اقدامات در دوران شیوع ویروس کرونا بوده است. همچنین ارسال درسنامه و حضور راهبران در مناطق دور دست، مناطق روستایی و عشایری و اقدامات آموزش حضوری و مجازی مدارس و معلمان به صورت خودجوش از دیگر اقدامات برای تداوم آموزش بود.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش با بیان این که در مجموع ۲ هزار و ۵۶۱ برنامه در تلویزیون برای مقاطع ابتدایی و متوسطه در زمان های مختلف در دوران شیوع ویروس کرونا تولید شده است، گفت: ۱۱۲ جلسه برنامه آموزشی برای پایه اول ابتدایی، ۱۰۹ برنامه برای پایه دوم ابتدایی، ۱۰۹ برنامه برای پایه سوم ابتدایی، ۱۰۸ برنامه برای پایه چهارم ابتدایی، ۱۱۰ جلسه برای پایه پنجم و ۱۱۰ برنامه هم برای پایه ششم ابتدایی تولید و پخش شده است.

وی افزود: همچنین یک میلیون و ۵۱ هزار و ۳۰۰ نفر از محتوای درس علوم، ۳۵۸ هزار و ۹۰۰ نفر از درس هدیه‌های آسمانی، ۲۷۰ هزار و ۵۰۰ نفر از درس مطالعات اجتماعی، ۶۷ هزار و ۸۰۰ نفر از درس تفکر و پژوهش و ۶۰ هزار و ۲۰۰ نفر از محتوای درس کار و فناوری بهره‌مند شده‌اند.

امکان سنجی برای ارائه خدمات آموزشی به مناطق محروم

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش در ادامه درباره اقدامات آموزش و پرورش برای آموزش غیرحضوری دانش آموزان مناطق محروم و دورافتاده اظهار کرد: آموزش و پرورش علاوه بر امکان سنجی برای ارائه خدمات آموزشی و تولید و توزیع بسته‌های مکتوب و الکترونیکی آموزشی، راهبران و معلمان داوطلب را نیز به مناطق عشایری و محروم اعزام کرده است.

حکیم زاده افزود: آموزش و پرورش در زمان شیوع ویروس کرونا شناسایی مناطق بدون پوشش تلویزیون و شناسایی مناطق بدون پوشش اینترنت را در اولویت قرار داد و همچنین ظرفیت صدا و سیمای استان به منظور پخش مجدد دروس را نیز بکار گرفت.

کوچ اجباری آموزش به فضای مجازی

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش با اشاره به این که فضای مجازی فارغ از عصر کرونا، ابعاد مختلف زیست انسانی را دگرگون کرده بود، گفت:  کرونا این تغییرات را همه گیر و تثبیت کرد. شکل و گستره‌ی ارتباطات انسانی پیش از شیوع ویروس کرونا نیز در فضای مجازی تغییر کرده بود. ارتباطات سریع‌تر، بیشتر، گسترده‌تر اما کم عمق‌تر، سطحی‌تر و فاصله‌دارتر از کنش‌های انسانی از پیامدهای ورود فضای مجازی به زندگی انسان ها بود. ظهور کرونا در سراسر دنیا، استفاده از فضای مجازی را برای آموزش ازحالت انتخابی به یک اجبار تبدیل کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1074111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =