نصر: خستگی‌ اَمان استقلال را بریده بود

کارشناس فوتبال کشورمان در گفتگو با ایسکانیوز علت شکست استقلال مقابل پاختاکور را خستگی بیش از حد شاگردان نامجومطلق عنوان کرد.

باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز) - تینانجفی؛ در چارچوب مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، استقلال ایران و پاختاکور ازبکستان به مصاف هم رفتند که این دیدار با حذف نماینده کشورمان همراه بود.
در همین خصوص محسن نصر کارشناس فوتبال کشورمان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ایسکانیوز، ضمن ارائه تحلیل این دیدار با اشاره به خستگی مفرطی که در ساق پای استقلالی‌ها دیده می‌شد، گفت: بزرگترین عاملی که موجب شد استقلال نتواند عملکرد خوبی از خود به نمایش بگذارد، خستگی ناشی از فشردگی مسابقات بود. انجام سه بازی در یک هفته به نظر می‌رسد برای آنها سنگین بوده است. همین موضوع موجب پاس های اشتباه زیادی به ویژه در خط دفاعی آبی ها شد و به عبارتی هارمونی را از استقلال ربود.

او با اشاره به غیب وریا در جناح راست گفت: نبود کاپیتان استقلال در این مسابقه بسیار محسوس بود. غیبت او علاوه بر اینکه استقلال را از دفاع راست کلاسیکش که بسیاری از نفوذها و حملات استقلال از سمت او پی ریزی می شود محروم کرد، باعث شد این تیم از نبود یک بزرگتر و رهبر هم رنج ببرد.

نصر با ستایش عملکرد قایدی او را بهترین بازیکن استقلال در این مسابقه خواند و افزود: تنها حرکت های قایدی بود که هربار جان تازه ای به استقلال می بخشید. شیخ دیاباته در این دیدار بسیار خسته و سنگین بود. اگر چه او در ضربات ایستگاهی کمک حال خط دفاعی استقلال بود اما در امر گلزنی موفق نبود و در چند موقعیتی که به او رسید نتوانست کاری از پیش ببرد.

مدرس فدراسیون فوتبال ایران، با اشاره به پرس ازبک ها که فشار زیادی را روی نماینده کشورمان ایجاد کرده بود گفت: باید بپذیریم که پاختاکور با برنامه تر و منسجم تر از استقلال بازی کرد. ازبک ها بدون آنکه همانند استقلال خسته شوند، با پرس توانستند استقلال را کاملا تحت فشار بگذارند و توانایی حفظ توپ را از آن ها بگیرند. به گونه ای که شاگردان نامجو مطلق در بهترین حالت تنها یک یا دو بار موفق شدند پنج، شش پاس سالم به یکدیگر بدهند. قبل از گل کریمی نیز، این استقلال بود که تحت فشار قرار داشت. اما توانست روی یک ضربه آزاد به گل برسد.

او اشتباه دانشگر را در گل اول پاختاکور تاثیرگزار دانست و گفت: این بازیکن می توانست در دو مرحله مانع از گلزنی حریف شود. ابتدا روی توپی که به طرفش ارسال شد، اگر باهوش عمل می کرد پیش از برخورد توپ به زمین می توانست به یک نحوی آن را دفع کند. همچنین روی ضربه سر نهایی پوشش لازم را انجام نداد تا استقلال گل اول را دریافت کند.

وی همچنین در تحلیل تعویض ها گفت: در میان تغییراتی که نامجومطلق در نیمه دوم ایجاد کرد، تعویض رضاوند اندکی توانست به تیم نفس تازه ای بدهد. اما سایر تعویض ها جز آنکه کمی ضرب آهنگ بازی را تغییر دهند، تاثیر مثبت دیگری نداشتند.

نصر در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای دیگر نماینده کشورمان، خاطرنشان کرد: با وجود تمام خستگی ها و بازی خوب نماینده ازبکستان، تصورم بر این است که اگر یاران استقلال کمی باهوش تر عمل می کردند می توانست روند بازی و در نهایت نتیجه را به سود خود تغییر دهند.

کد خبر: 1074113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =