نباید گرایش‌های سیاسی و اعتقادی را در حل مشکلات کشور دخالت داد

معاون عملیات سازمان بسیج مستضعفین گفت: باید برای حل مشکلات از همه توانمندی‌های موجود در کشور بهره برد و گرایش‌های سیاسی و اعتقادی را در حل مشکلات دخالت نداد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، سالار آبنوش با حضور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین با گرامیداشت فرارسیدن هفته دفاع مقدس به ذکر خاطراتی از دوران دفاع مقدس پرداخت و اظهار کرد: اگر از فرهنگ و مدل دوران دفاع مقدس در کشور استفاده بهتری می‌کردیم، چه بسا سرعت و جهش پیشرفت در کشور بیشتر می‌شد.

وی به ویژگی‌های مدل ارائه‌شده توسط امام(ره) برای مدیریت دوران جنگ تحمیلی اشاره و خاطرنشان کرد: امام(ره) به‌عنوان موسای زمانه و با نفس مسیحانه، ظهور حضرت ولی‌عصر(عج) را زمینه‌سازی کرد و ۱۲ فروردین ۵۸ شروع حکومت خدا بر روی زمین را اعلام کردند.

معاون عملیات سازمان بسیج مستضعفین به تشریح وضعیت کشور در زمان شروع جنگ تحمیلی پرداخت و عنوان کرد: جنگ تحمیلی را می‌توان به‌عنوان یک جنگ جهانی قلمداد کرد؛ چراکه صدام با کمک‌های فراوان مالی کشورهای عربی، کمک‌های پیشرفته تسلیحاتی کشورهای غربی و نیز با بهره‌گیری از نیروهای پیاده ۲۱ کشور به جنگ با کشوری که تازه انقلاب کرده بود، آمد.

آبنوش تأکید کرد: هنر امام(ره) این بود که از همه ظرفیت‌ها و توانایی‌های کشور در راستای مدیریت جنگ استفاده کرد و هیچ فردی را به‌دلیل طرز فکرش، از همراهی و کمک‌کردن در جبهه‌های حق علیه باطل محروم نکردند.

فرمانده سابق سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین به مشکلات موجود در کشور اشاره کرد و توضیح داد: طبق رهنمودهای امام(ره) و مقام معظم رهبری که همیشه بر جذب حداکثری تأکید داشته و دارند، باید برای حل مشکلات از همه توانمندی‌های موجود در کشور بهره برد و نباید در حل مشکلات کشور، گرایش‌های سیاسی و اعتقادی را دخالت داد.

وی ادامه داد: امروز شرایط کشور از دوران جنگ تحمیلی سخت‌تر شده و باید با همگرایی، همدلی و همراهی بیشتر در راستای حل مشکلات مردم گام برداریم؛ چراکه مردم همیشه در کنار امام(ره)، رهبری و ولایت بوده‌اند و باید قدردان مردم خوب‌مان باشیم.

معاون عملیات سازمان بسیج مستضعفین اضافه کرد: باید مسئولان طوری عمل کنند تا خدایی ناکرده شرمنده امام(ره) و شهدا نباشند.

آبنوش با تشکر از تلاش‌های رؤسای قبلی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برای ناصر حمیدی به‌عنوان رئیس جدید این دانشگاه آرزوی موفقیت و سربلندی کرد.

لزوم گسترش فرهنگ ایثار و جهاد در جامعه

نماینده نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین نیز در سخنانی با تبریک هفته دفاع مقدس به رشادت‌های رزمندگان در دوران دفاع مقدس اشاره و بیان کرد: امام(ره) به‌درستی دوران جنگ تحمیلی را دانشگاه واقعی نامیدند، پس باید خود را وامدار رشادت‌های شهدا و رزمندگان بدانیم و واقعاً مدیون آن دوران هستیم.

حجت‌الاسلام محمد محبی بر لزوم گسترش فرهنگ ایثار و جهاد در جامعه تأکید کرد و یادآور شد: دستاوردهای دوران دفاع مقدس بسیار عظیم است؛ اما متأسفانه تاکنون نتوانستیم استفاده درست و کاملی از این دستاوردها داشته باشیم، هرگاه مسئولان نظام روحیه فدارکاری، ایثار و جهاد را در خود به نمایش گذاشتند، ما موفق و پیروز بودیم.

وی با تشکر از تلاش‌های سرپرست سابق دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، برای ناصر حمیدی رئیس جدید این دانشگاه آرزوی موفقیت کرد و افزود: بسیار خوشحالیم که رئیس جدید این دانشگاه به‌عنوان یکی از چهره‌های بسیجی، انقلابی و قدیمی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، تصدی این پست را برعهده گرفته و از همه استادان، کارکنان و مدیران انتظار می‌رود «دکتر حمیدی» را در این راه همراهی کرده و در راستای سربلندی بیشتر این دانشگاه حرکت کنند.

حضور در مزار شهدای گمنام، قرائت فاتحه و تجدید بیعت با آرمان‌های امام(ره) و شهدا و ذکر مصیبت شهادت حضرت رقیه(س) از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و با حضور سردار سالار آبنوش معاون عملیات سازمان بسیج مستضعفین، استادان، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در مسجد امام رضا علیه‌السلام این دانشگاه برگزار شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1074172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =