نشست هم‌اندیشی «دفاع مقدس و زنان» در واحد اردبیل برگزار شد

به منظور تبیین جایگاه زنان در دوران دفاع مقدس نشست هم‌اندیشی «دفاع مقدس و زنان» با حضور اسحاق رسولی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، اسحاق رسولی در نشست هم‌اندیشی «دفاع مقدس و زنان» با بیان اینکه همگی مدیون خانواده شهدا و جانبازان هستیم، اظهار کرد: خانواده شهدا هزینه بسیاری برای حفظ کشور و آرمان‌های انقلاب اسلامی پرداخت کرده‌اند، همسران جانبازی داریم که بعد از سال‌ها همچنان پرستار همسران خود هستند و اینگونه به انقلاب خدمت می‌کنند.

وی با بیان اینکه به برکت رهبری تاریخ‌ساز امام(ره) زنان صحنه‌های اعجاب‌انگیزی در دوران دفاع مقدس خلق کردند، اضافه کرد: در طول تاریخ ایران همواره زنان شجاع، باایمان و رشیده‌­ای بوده‌اند که افتخارآفرینی کردند، شجاعت بانوان در دوران دفاع مقدس مثال‌زدنی بود که در هیچ برهه دیگری از تاریخ مملکت مشاهده نمی‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل افزود: یکی از دلایل این جلوه تاریخی زنان به رهبری و عزت‌آفرینی امام خمینی(ره) برمی‌گردد. حضرت امام با رهبری خود نقش بی‌بدیلی برای زنان قائل شدند و چنان فرهنگ و معرفتی را در ایران به وجود آوردند که به‌واسطه آن در دوران انقلاب و دفاع مقدس صحنه‌های کم‌نظیری از ایمان و شجاعت و فداکاری توسط زنان خلق شد.

رسولی تأکید کرد: امام خمینی(ره) در بیانات خود می‌فرمایند که حضور زنان در صحنه‌های سیاسی و اجتماعی نه تنها لازم؛ بلکه واجب و ضروری است و زن باید در مقدرات اساسی مملکت دخالت کند.

وی توضیح داد: همین دیدگاه زمینه‌ساز حضور تعیین‌کننده زنان در دوران انقلاب و دفاع مقدس است و در جای دیگری مطرح می‌کنند که اگر زنان شجاع و انسان‌ساز از ملت‌ها گرفته شوند، ملت‌ها به شکست و انحطاط کشیده می‌شوند.

تابلوی حضور زنان در دفاع مقدس بسیار درخشان است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل خاطرنشان کرد: همچنین در وصیتنامه سیاسی ـ الهی امام خمینی(ره) آمده است که ما مفتخریم بانوان پیر و جوان، خرد و کلان در صحنه‌های فرهنگی اقتصادی و نظامی حاضر و همدوش مردان یا بهتر از آنان در راه تعالی اسلام و مقاصد قرآن کریم فعالیت دارند.

رسولی ادامه داد: این بیانات اوج تجلیل از زنان توسط حضرت امام(ره) است. امام با کسی تعارف نداشت و صحبت‌هایش بیانگر اعتقادات واقعی و درونی بود که به آن ایمان داشت.

وی با بیان اینکه هیچ‌وقت جنگ‌طلب نبوده‌ایم و دفاع را مقدس می‌دانیم، تشریح کرد: دفاع همچنان ادامه دارد و امروز زنان و بانوان باایمان همانطور که حضرت زینب (سلام‌الله علیها) واقعه عاشورا را به یک جریان فرهنگی تبدیل کرد، دفاع مقدس را باید به یک جریان فرهنگی و زنده تبدیل کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل متذکر شد: تابلوی حضور زنان در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بسیار درخشان و بی‌بدیل است. از حضور رودررو در نبرد گرفته تا حضور در ستادهای پشتیبانی جبهه‌ها، اگر این حضور زنان نبود، افتخارات کسب شده قابل دستیابی نبود.

رسولی افزود: مدیون بانوانی هستیم که در دوران دفاع مقدس همدوش مردان و در جاهایی پیشگام‌تر از آنان ظاهر شده‌ و عزت و عظمت کشور را حفظ کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1074175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =