دانشگاه آزاد نجف‌آباد در مقطع دکتری دانشجوی غیرایرانی جذب می‌کند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد گفت: متقاضیان بسیاری برای تحصیل در دوره‌های پژوهش محور تحصیلات تکمیلی وجود دارد که با تسهیل‌گری در این مورد نیز می‌توانیم به آمار بالایی از جذب دست پیدا کنیم.

امیررضا نقش در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) درباره پذیرش و جذب دانشجویان غیرایرانی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد اظهار کرد: باتوجه رویکرد مدیریتی جدید دانشگاه آزاد اسلامی و ابلاغیه ریاست عالی دانشگاه پیرامون جذب دانشجویان غیرایرانی، واحد نجف‌آباد نیز جزء 50 واحد دانشگاهی است که قابلیت و مجوز جذب دانشجویان غبرایرانی را دارد.

وی افزود: اقدامات مؤثری نیز از سال گذشته در این خصوص صورت گرفته که ماحصل آنها افزایش 35 درصدی دانشجویان غیرایرانی در سال تحصیلی(98) در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد است. این روند با سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی مدون در سال تحصیلی جاری(1400-99) نیز انجام می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد بیان کرد: باتوجه به اینکه این واحد دانشگاهی از امکانات و تجهیزات آزمایشگاهی، دانشجویی و رفاهی کم‌نظیری برخوردار است، انتظار می‌رود برای سال تحصیلی آینده نیز این روند افزایش دانشجویان غیرایرانی تداوم داشته باشد. اخیراً نیز با کارگذاری‌های بین‌المللی مختلفی که در این زمینه فعال هستند مذاکراتی صورت گرفته که در جذب دانشجو اثربخش خواهد بود.

نقش با اشاره به اقدامات ترویجی برای جذب دانشجویان غیرایرانی عنوان کرد: تفاهم‌نامه‌هایی هم در این خصوص منعقد شده که در راستای عملیاتی گام‌هایی برداشته می‌شود. در مقوله معرفی ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد، طراحی سایت سه‌زبانه، معرفی دستاوردها و جای‌گیری در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی انجام شده که می‌تواند برای متقاضایان غیرایرانی دانشگاه جذابیت داشته باشد.

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان تفاهم‌نامه‌هایی با دانشگاه‌های تراز اول کشور عراق منعقد کرده که می‌تواند در جذب و پذیرش هرچه بیشتر دانشجویان عراقی موثر باشد. بسیاری از متقاضیان تحصیل در ایران از بین شهروندان عراقی است که لازم است زیرساخت‌های جذب حداکثری در این کشور فراهم شود. تلاش می‌کنیم مجوز دوره‌های دکتری پژوهش‌محور برای دانشجویان غیرایرانی را نیز اخذ کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد خاطرنشان کرد: متقاضیان بسیاری برای تحصیل در دوره‌های پژوهش محور تحصیلات تکمیلی وجود دارد که با تسهیل‌گری در این مورد نیز می‌توانیم به آمار بالایی از جذب دست پیدا کنیم. همچنین با توجه به قدمت سه دهه‌ای که واحد نجف‌آباد در رشته پزشکی دارد، این دانشگاه را به عنوان یکی از بهترین دانشگاه‌های منطقه در این حوزه تبدیل کرده است، سعی کرده‌ایم در این رشته پرمخاطب نیز از بین متقاضیان غیرایرانی از جمله شهروندان ترکیه‌ای و سوری جذب دانشجو داشته‌ باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1074178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =