پدافند هوایی در تمام مراکز حساس کشور حضور دارد

جانشین فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ع) با تاکید بر اینکه خودباوری و خوداتکایی از دستاوردهای دوران دفاع مقدس است،گفت: دفاع مقدس منصه ظهور ایمان، عشق و وفاداری مردم به ارزش های انقلاب بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ قادر رحیم زاده جانشین فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ع)، با حضور در استودیو  قرارگاه رسانه ای ارتش درباره نقش پدافند در دوران دفاع مقدس اظهار کرد: دفاع مقدس منصه ظهور ایمان، عشق و وفاداری مردم به ارزش های انقلاب بود، همین باعث شد که پشتیبانی های خوبی از سوی مردم انجام گیرد و حضور مردم در جبهه را پررنگ‌تر کند.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس مظهر ایثار، از خودگذشتگی،  فداکاری،  معنویت، حماسه، مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن بود،  ادامه داد: دشمن حمایت و پشتیبانی مردم از نیروهای مسلح در دوران دفاع مقدس  را تصور نمی کرد و این حمایت ها باعث پیروزی های ما در دوران جنگ تحمیلی شد.


امیر سرتیپ رحیم زاده افزود: در دوران دفاع مقدس و شروع جنگ تحمیلی، صدام ملعون به تحریک استکبار جهانی تصمیم داشت آتش انقلاب را خاموش کند اما غافل از این بود که آیات الهی این آتش انقلاب پرنورتر شد و دشمنان شکست سختی خوردند.


وی به دستاوردهای دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: دستاوردهای زیادی از دوران دفاع مقدس داریم که به برکت خون شهداست.
امیر سرتیپ رحیم زاده با تاکید بر اینکه خودباوری و خوداتکایی  از دستاوردهای دوران دفاع مقدس است، یادآور شد: اعتماد به نفس  در نیروهای ما باعث شد به خود متکی بوده و چشم به خارج از کشور نداشته باشیم.

وی تصریح کرد: خوداتکایی ما باعث شد به توانمندی و خلاقیت های زیادی برسیم و مشاهده عینی عزت نفس را در دفاع مقدس دیدیم و زیر بار ذلت نرفتیم و در مقابل دشمن بعثی پیروز  شدیم .

امیر سرتیپ رحیم زاده با تاکید بر اینکه مقاومت و ایستادگی ملت ایران در دوران دفاع مقدس موجب پیروزی ما در برابر دشمن متجاوز شد، خاطرنشان کرد: شهدای زیادی تقدیم انقلاب اسلامی شده است و بنا به فرمایش امام صادق (ع) شهیدان کار نیکویی را انتخاب کردند و به شهادت رسیدند.

وی درباره نقش پدافند هوایی در دوران دفاع مقدس گفت: هیچ عملیاتی در طول دوران دفاع مقدس نداشتیم که پدافند هوایی در آن حضور نداشته باشد.


امیر سرتیپ رحیم زاده افزود: پدافند هوایی مسئول حراست از آسمان صحنه نبرد بود تا نیروهای سطحی ما بتوانند به راحتی عملیات خود را انجام دهند. پدافند هوایی در یک عملیاتی همچون والفجر ۸ بیش از ۷۰ فروند هواپیمای دشمن را منهدم کرد و در طول دفاع مقدس بیش از ۱۰۰ فروند پرنده دشمن را ساقط کردیم.

وی ادامه داد: اگر این هواپیماها منهدم نمی شد نتیجه جنگ تحمیلی مشخص نبود و این نقش موثر پدافند هوایی ارتش را نشان می دهد. پدافند در همه عملیات ها حضور داشت و نقش موثری در تامین امنیت شهرها برقرار کرده بود.


امیر سرتیپ رحیم زاده اضافه کرد: به یاد داریم که در دوران دفاع مقدس  رزمندگان در عرصه پدافند هوایی هواپیمای میگ ۲۵ عراق را در ارتفاع شهر اصفهان منهدم کردند حساب دست دشمن بعثی آمد و نقش بی بدیل پدافند هوایی در قبال تجاوز دشمن را شاهد بودیم.


وی یادآور شد: در دوران دفاع مقدس پدافند هوایی نقش موثری از مناطق حساس و حیاتی کشور داشت و دشمن به دنبال ضربه زدن به چرخه اقتصاد کشور بود اما پدافند اجازه ضربه زدن به این مناطق را نداد و با تلاش رزمندگان اسلام و  رهبری امام راحل در جنگ تحمیلی  پیروز شدیم.

امیر سرتیپ رحیم زاده خاطر نشان کرد: امروز با تلاش های صورت گرفته توسط نیروی نخبه و جوان ایرانی و بهره گیری از تجربیات دفاع مقدس توانستیم نیازمندی های خود را در عرصه های مختلف اعم از ابعاد کشف پرنده های دشمن و شناسایی و  ره گیری و انهدام آنها و  ... تامین کنیم و پیشرفت های زیادی در حوزه های مختلف داشتیم.

وی با بیان اینکه پدافند در تمامی مراکز حساس کشور حضور دارد، افزود: تمام حرکات  و پروازهای دشمن را در اطراف کشور رصد می کنیم و بر اساس آن آمادگی های خود را هر روز بالا می بریم.  امروز فضای کشور کاملا  ایمن است. هر گونه خطای  دشمنان را با قاطعیت پاسخ می دهیم و این توانمندی بالای نیروهای مسلح کشور به برکت دفاع مقدس و خون شهداست‌.

امیر سرتیپ رحیم زاده خاطر نشان کرد: امروز وحدت و انسجام بین نیروهای پدافند بیشتر شده  و این وحدت  باعث برکت و هم افزایی بیشتر در قوی شدن پدافند و نیروها شده است.

انتهای پیام 

کد خبر: 1074211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =