شهادت حاج قاسم نشان داد قاطبه مردم با ارزش‌ها همراه هستند

دبیرکل جمعیت جانبازان با یادآوری تشییع باشکوه پیکر حاج قاسم سلیمانی گفت: آن رخداد نشان داد قاطبه مردم با ارزش‌ها همراه هستند، اما شرایط به نحوی رقم خورده که گویا منتظر یک حادثه هستند تا همصدا شوند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، مجتبی شاکری دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی مجتبی شاکری طی تماس‌های تلفنی با خانواده چند تن از شهدای جنگ تحمیلی و دفاع از حرم و نیز نویسندگان دفاع مقدس، ایام هفته دفاع مقدس را گرامی داشت.

شاکری طی این تماس‌ها با همسر جانباز شهید علی شکراللهی و نیز فرزند شهید حسن سماواتی از موسسان جمعیت جانبازان، فرزند شهید روح‌الله سلگی، دبیر پیشین جمعیت جانبازان در استان همدان، همسر شهید علی نیسیانی دومین شهید مدافع حرم کشور، پدر شهید مدافع حرم مصطفی صدرزاده و نیز وجیهه سامانی، محبوبه معراجی‌پور و معصومه رامهرمزی سه تن از نویسندگان حوزه ادبیات دفاع مقدس، با اشاره به اینکه به دلیل شرایط خاص ناشی از شیوع کرونا، امسال توفیق دیدار حضوری با چهره‌های موثر دفاع مقدس و خانواده ایشان برای جمعیت جانبازان فراهم نبود، گفت: از این رو به نمایندگی از جانبازان عضو این تشکل طی تماس تلفنی مراتب قدرشناسی خود نسبت به جانفشانی و ایثارگری کسانی که عمر خود را وقف اسلام و حفظ تمامیت ارضی کشور کرده‌اند، تقدیم می‌دارم.

همسر شهید علی نیسیانی در این تماس ضمن تشکر از این اقدام، یادآور شد: شهید نیسیانی تاکید زیادی روی حفظ حجاب داشت که خوشبختانه فرزندان وی نیز راهی جز این نپیموده‌اند. وی خطاب به جانبازان تاکید کرد: ما همواره خود را مدیون ایثار شهدا و جانبازان می‌دانیم، اما دلمان از اینکه برخی خون شهدا را پایمال و در حق آن‌ها ظلم می‌کنند، گله‌مند و دلگیریم.

وی با بیان اینکه شهید نیسیانی از رزمندگان اهل اصفهان بود که در سال ۸۳ در کربلا و در نبرد با نیروهای اشغالگر آمریکایی به شهادت رسید و پیکر وی در وادی‌السلام مدفون شد، افزود: دو روز قبل از اینکه خبر شهادت وی به ما برسد، دختر شهید در خوابی دیده بود که مردی بلندقامت در حال مشکی‌پوش کردن خانه در ایام ماه ربیع الاول است که پس از این خواب در جریان شهادت وی قرار گرفتیم.

پدر شهید مدافع حرم، مصطفی صدرزاده نیز که به «شهید روز تاسوعا» شهرت دارد و با جا زدن خود به جای یک مبارز افغانی، توانسته بود وارد تیپ فاطمیون شده و به عنوان فرمانده خدمت کند، ضمن تشکر از این تماس خطاب به جانبازان گفت: تنها راه پیش روی همه ما صبر و استقامت است که جانبازان اسطوره این صبر هستند و باید تا ظهور مهدی موعود (عج) این مسیر را با توکل بر خدا ادامه دهیم.

وی که خود نیز جانبازی ۱۵ درصد را از دوران دفاع مقدس به یادگار دارد، گفت: از افتخارات من این است که خادم‌الشهدا بودم و امور پشتیبانی و درمان و نظایر آن را در جبهه‌ها دنبال می‌کردم. اما از همه رزمندگان و جانبازان واقعا شرمنده هستم و نمی‌توانم خود را در زمره آنها، به ویژه جانبازانی که در آسایشگاه‌ها هستند بدانم. تقدیر الهی بر این بود که از نسل ما شهید مصطفی تقدیم شود تا قدری کمتر از روی شهدا و جانبازان خجالت بکشیم.

همسر شهید شکراللهی، از موسسان جمعیت جانبازان نیز ضمن آرزوی سلامتی برای جانبازان آرزو کرد با مقاومت ملت مشکلات اقتصادی و تورم در اسرع وقت حل و کشمکش‌های میان مسوولان تمام شود و جانبازان ایام شیوع کرونا را نیز به سلامت پشت سر بگذارند.

وی افزود: تاکید شهید شکراللهی همیشه بر احترام به پدر و مادر بود و هر قدمی که بر می‌داشت واقعا بدون چشمداشت و انتظار جبران بود.

در تماس تلفنی دیگری، فرزند شهید حسن سماواتی، جانباز شهید قطع دو پا و از موسسین جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی نیز ضمن قدرشناسی نسبت به محبت این جمعیت و ادای احترام به مقام پدر شهیدش، ابراز امیدواری کرد بتواند در کنار این جمعیت به خدمت به انقلاب مشغول شود و ادامه دهنده راه پدر باشد.

فرزند شهید روح‌الله سلگی، دبیر پیشین استان همدان جمعیت جانبازان نیز با اشاره به ارادت همیشگی پدرش به جانبازان و شهدا، از احساس دین همیشگی وی به آن‌ها سخن گفت. سلمان از پدرش شهید میرزا محمد سلگی گفت که وی از فرمانده هان نام آشنای دفاع مقدس بود و خاطراتش در کتاب آب هرگز نمی‌میرد مورد تفقد ویژه مقام معظم رهبری قرار گرفت. شهادت پدرم به خاکسپاری در شب رقم خورد و در جوار رحمت مادرش حضرت زهرا (س) قرار یافت.

مخاطب تماس‌های دیگر دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی، سه تن از نویسندگان حوزه ادبیات دفاع مقدس بودند که شاکری ضمن تشکر از زحمات آن‌ها برای انقلاب اسلامی و زنده نگهداشتن یاد قهرمانان جنگ تحمیلی، تاکید کرد: مردم و بویژه جانبازان آثار شما را دنبال کرده و قلم شما را رصد می‌کنند و قدردان تلاش‌های موثر شما در این عرصه هستند. وجیهه سامانی نیز در این تماس با اشاره به تقریظ مقام معظم رهبری بر رمان خود در حوزه نوجوانان موسوم به «آن مرد با باران می‌آید»، این اتفاق را به منزله کسب مزد زحمات چند ساله خود در عرصه ادبیات دفاع مقدس دانست و در ادامه خطاب به جانبازان گفت: اگرچه اکنون شرایط عمومی جامعه بسیار سخت و پیچیده شده است، اما مردم همچنان قدردان جانفشانی‌های جانبازان هستند و هرگز آن‌ها را فراموش نخواهند کرد.

محبوبه معراجی‌پور، دیگر نویسنده دفاع مقدس نیز با اشاره به جلساتی که در دفتر ادبیات ایثار بنیاد جانبازان در دوره مسوولیت مجتبی شاکری در این مجموعه به عنوان جلسات معرفی «چهره‌های پرحادثه» برگزار می‌شد، بسیاری از آثار دفاع مقدس در سال‌های اخیر را نتیجه حضور نویسندگان جوان در آن جلسات دانست.

وی از نگارش چند رمان و زندگینامه درباره زندگی همسران ایرانی اعضای داعش و نیز همسر یکی از شهدایی که توسط کومله به شهادت رسیده بود خبر داد و گفت: علاوه بر این قصد نگارش رمانی با موضوع زندگی حضرت رقیه علی‌ها سلام را دارم.

وی از اینکه نویسندگان این دوره کمتر به پرداختن به موضوع جنگ و دفاع مقدس تمایل نشان می‌دهند، ابراز ناخشنودی کرد و گفت: این روزها در برخی محافل هنری بیگانه با عظمت‌های دفاع مقدس قلم امثال ما که به این بخش از تاریخ کشور می‌پردازیم تقبیح می‌شود.

شاکری نیز در این رابطه با یادآوری تشییع باشکوه پیکر حاج قاسم سلیمانی گفت: آن رخداد نشان داد قاطبه مردم با ارزش‌ها همراه هستند، اما شرایط به نحوی رقم خورده که گویا منتظر یک حادثه هستند تا همصدا شوند.

وی افزود: ترامپ خود اعتراف کرده که با وجود هزینه ۷ هزار میلیارد دلاری در خاورمیانه نتوانسته به اهداف خود دست پیدا کند و اگر این چنین است، نتیجه تلاش‌های عناصر فرهنگی از جمله نویسندگانی، چون شماست.

معراجی‌پور خطاب به جانبازان از عشق و ارادت قلبی خود به یکایک آن‌ها سخن گفت و افزود: به دعای تک تک جانبازان محتاجم تا بتوانم این مسیر را ادامه دهم.

معصومه رامهرمزی، دیگر نویسنده دفاع مقدس نیز در این تماس اعلام آمادگی کرد آثار تحقیقی از جمله کتاب «انقلاب، جنگ، ادبیات و زنان» که در حوزه زنانگی در ادبیات دفاع مقدس را نگاشته، با کارگروه بانوان جمعیت جانبازان به اشتراک بگذارد.

نویسنده رمان برگزیده سال «یکشنبه آخر» و «امدادگر کجایی» خطاب به جانبازان گفت: امثال بنده نیز مدعی بودیم که در جنگ حضور داشتیم و امدادگری کرده‌ایم، اما هر بار شما و همسران شما را می‌بینم اعتراف می‌کنم که جنگ برای ما مانند اردوی دانش‌آموزی بود و دورانی که سپری کردیم با سختی‌های رزمندگان و جانبازان قابل قیاس نیست؛ بنابراین هرگز نمی‌توانیم آن‌طور که شایسته است قدر زحمت شما را به جای آوریم.

شاکری در این تماس‌ها از خانواده شهدا و نویسندگان دفاع مقدس دعوت کرد با مراجعه به سایت جمعیت جانبازان نسبت به تکمیل فرم «یاران جمعیت» در این سایت اقدام کنند تا ارتباط پیوسته به منظور تبادل نظر و همفکری در موضوعات مختلف میان کارگروه‌های این جمعیت و چهره‌های مذکور فراهم شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1074247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =