مرگ و میر ناشی از کرونا در دنیا کاهش یافته است

یک مقام سازمان جهانی بهداشت دوشنبه گفته مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در دنیا کاهش یافته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران دانشجویی (کرونا-در-دنیا-کاهش-یافته-است">ایسکانیوز)، یک مقام سازمان جهانی بهداشت گفته شمار مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در سراسر جهان کاهش یافته است.

«هانس هنری کلاگ»، مدیر منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت در اروپا در مصاحبه‌ای با خبرگزاری ایتارتاس این مسئله را مطرح کرد.

او گفت: «شمار مبتلایان رو به افزایش است، اما میزان مرگ و میرها کاهش یافته، افراد کمتری در بیمارستان‌ها بستری می‌شوند و افراد کمتری به بخش مراقبت‌های ویژه می‌روند.»

هانس هنری کلاگ گفته هنوز زود است که این مسئله را به جهش ژنی ارتباط داد. او تصریح کرد: «یکی از دلایل آن ممکن است این باشد که افراد مسن بیشتر از گذشته می‌دانند چطور از خودشان محافظت کنند و دولت‌ها هم بهتر می‌دانند به چه اقداماتی نیاز است.»

او اضافه کرد: «در چندین کشور سازمان ملل، اوضاع درباره افراد مسن فاجعه بود. البته در زمستان ممکن است این روند مجدداً تغییر کند.»

کرونای جدید یکی از ۷ نوع ویروس شناخته شده «کرونا» است که باعث ایجاد بیماری در انسان می‌شود. ۴ گونه از این نوع ویروس‌ها علائمی شبیه سرماخوردگی خفیف ایجاد می‌کنند و سه گونه دیگر باعث ایجاد بیماری‌های حاد تنفسی می‌شوند که در مواردی به مرگ منجر می‌شود.

سازمان جهانی بهداشت بعد از ابتلای بیش از ۱۲۱ هزار نفر در سراسر جهان به این بیماری آن را «همه‌گیر جهانی» اعلام کرد.

طبق آخرین آمار دانشگاه جانز هاپکینز، دستکم ۳۲ میلیون و ۹۹۴ هزار و ۲۱۳ نفر از مردم سراسر جهان به کروناویروس آلوده شده‌اند و از آن میان ۹۹۶ هزار و ۶۸۲ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند و دستکم ۲۲ میلیون و ۸۵۰ هزار و ۳۵۸ نفر بهبود یافته‌اند.

آمریکا همچنان بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا و قربانیان این ویروس در جهان را دارد و پس از آن هند با پنج میلیون و ۹۹۲ هزار و ۵۳۲ مورد ابتلا و ۹۴ هزار و ۵۰۳ مورد فوتی و برزیل با چهار میلیون و ۷۳۲ هزار و ۳۰۹ مورد ابتلا و ۱۴۱ هزار و ۷۴۱ مورد فوتی در رده‌های دوم و سوم کشورهای جهان با بیشترین تعداد مبتلایان به کووید-۱۹ قرار دارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1074265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =