از دلایل نیامدن استراماچونی تا شب زنده‌داری و قلیان‌کشی بازیکنان استقلال

مدیرعامل باشگاه استقلال در تازه ترین اظهارات خود به افشاگری علیه بازیکنان خودی پرداخت و گفت: چرا باید بازیکن استقلال تا نیمه شب بیدار باشد و با خود قلیان به سفر ببرد؟

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری ایسکانیوز، احمد سعادتمند با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس در مورد آخرین وضعیت باشگاه استقلال گفت: تمام تلاشم این است که جز صداقت و راستی حرفی بر زبان نیاوردم. امیدوارم خدای مهربان از من راضی باشد.

چرا استراماچونی نیامد
بعد از مدتها صلاح دانستم که مواردی را مستدل به هواداران اعلام کنم. در ذات من نیست که دروغ بگویم. برخی ها اعتقاد دارند بگویند ما هیچ کاری در مورد استراماچونی انجام ندادیم. اما اعلام می کنم که حضور ما در ایتالیا بسیار سخت بود. در این شرایط کرونایی براساس مصوبه هیات مدیره راهی ایتالیا شدیم.

اقدامات ما برای سفر سه ماه پیش صورت گرفته بود. آن زمان نه بازی با سپاهان معلوم بود و نه زمان دربی مشخص شده بود. هدفم هم این بود که برویم ایتالیا و این پرونده را با شرایطی که به سود ماست خاتمه دهیم.

هنوز هم دوستان اصرار دارند که ما در مورد مذاکره با استراماچونی دروغ می گوییم اما طی مکاتبه ای که با فدریکو داشتیم اعلام کردیم برای تمدید و تخفیف آمده ایم و می خواهیم این پرونده را ببندیم.

شروط برای ادامه همکاری
برای فصل آینده هم شروطی گذاشتیم که اگر ما در جام حذفی موفق نبودیم شما هم می توانید یکی از گزینه های ما برای فصل آینده باشید. ۷۰۰ هزار پیش پرداخت و یک میلیون یورو هم برای حقوق یکساله وی در نظر گرفته بودیم که امیدوار بودیم آندره با این پیشنهاد ما موافقت کند. از سال گذشته براساس طلب ها و جرایم و دیرکرد استراماچونی ۵۲۰ هزار یورو از باشگاه طلبکار بود. با این حال ما نسبت به فصل گذشته ۲۵۰ هزار یورو اضافه تر پیشنهاد کردیم.

رقم هایی که استراماچونی پیشنهاد داد
در شکایت ۲۷۵ صفحه ای که وی برای فیفا ارسال کرده بیش از ۲ میلیون یورو درخواست کرده است. فدریکو در پیشنهادی که به ما داد اعلام کرد که می توانیم ۹۰۰ هزار یورو برای بستن پرونده فیفا بگیریم و یک میلیون و ۵۰۰ هزار یورو برای فصل آینده بگیریم. در مجموع ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار یورو پیشنهاد استراماچونی به استقلال بود. ما هم اعلام کردیم توان پرداخت این پول را نداریم.

در مذاکرات بعدی اعلام کردیم که برای آمدن استراماچونی آماده ایم که ۷۰۰ هزار یورو را به ۸۰۰ هزار یورو افزایش دهیم که در دو قسط به وی پرداخت خواهد شد. برای فصل بعد هم گفتیم که یک میلیون و ۲۰۰ هزار یورو پرداخت می کنیم. اما ایشان مجددا اعلام کرد که نتوانستم آندره را متقاعد کنم.

شروط مرد ایتالیایی
وی در شرایطی که در نظر گرفته بود دریافت ۹۰۰ هزار یورو برای بستن پرونده در فیفا را اعلام کرد و یک میلیون و ۵۰۰ هزار یورو هم برای فصل آینده درخواست کرده بود. ضمن اینکه باید در مورد ترکیب تیم تضمین داده می شد که از بین ۷ بازیکنی که قراردادشان تمام می شود حتما ۴ بازیکن قراردادهایشان تمدید شود که نام شان را بعدا اعلام خواهد کرد.

نه تنها هیچ دروغی به هواداران نگفتیم بلکه جزئیات یک ماه و نیم مذاکره را اعلام خواهیم کرد که هواداران در جریان کامل این موضوع باشند. ما تلاش کردیم که پرونده ایشان در فیفا را ببندیم اما متاسفانه درخواستی که مردم برای حضور وی داشتند کار را سخت کرد و پیشنهاد بالا رفت.

از هواداران عذرخواهی می کنم
برخی ها می خواهند بدون سند و مدرک اظهار نظر کنند و ما را مقابل هواداران قرار دهند. از این فرصت استفاده می کنم و از هواداران به خاطر جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا عذرخواهی می کنم. از همه عوامل تیم به خاطر تلاش های چند ماه اخیر تشکر می کنم. ما با هواداران صادق هستیم و به آنها دروغ نمی گوییم.

گزارش عملکرد و هزینه ۶۲ میلیارد تومانی
هزینه های باشگاه در ۱۹ بند صورت گرفته است که شامل موارد زیادی می شود از جمله بستن پرونده چند بازیکن در فیفا، پرداخت پاداش ها، هتل و هواپیما، حقوق مربیان و کادر فنی و کارمندان و .. در مجموع ۶۲ میلیارد و ۷۱۸ میلیون تومان در این مدت پرداختی داشته ایم. در شرایط اقتصادی بسیار بدی این کار را کردیم. در این پنج ماه و نیم نه بلیت فروشی داشتیم، نه حق پخش داشتیم نه اللهیار را فروختیم نه مجید حسینی را فروختیم. در کنار این توانستیم به اموال باشگاه اضافه کنیم. نزدیک به یک هزار میلیارد تومان به دارایی ها و سرمایه های باشگاه با دو ورزشگاه مرغوبکار و کمپ حجازی اضافه کردیم. برند باشگاه را ثبت کردیم.  

پنجره نقل و انتقالات باشگاه استقلال
ما ۶۱۵ هزار دلار برای شفر، ۱۲۵ هزار یورو برای آقای بودوروف و ۱۳۷ هزار دلار برای باشگاه پاختاکور باید پرداخت کنیم که در هیچ کدام ما قراردادی امضا نکرده ایم. البته زمانی که آمدم می دانستم باید اینها را پرداخت کنیم. حدود ۲۶ میلیاد و ۳۱۰ میلیون تومان لازم داریم تا پنجره نقل و انتقالات باز شود. نمی دانستیم که کرونا می خواهد چه کند با ما. ضمن اینکه نمی دانستیم که قیمت ارز دو برابر می شود.

اینکه چرا من فصل گذشته از ریاست هیات مدیره باشگاه استقلال رفتم یکی از دلایلش همین آقای شفر بود و یکی هم اللهیار صیادمنش. بعدا در این مورد صحبت خواهم کرد. وظیفه ماست که این هزینه ها را تامین کنیم. در همین راستا هم تلاش خواهیم کرد.

پرونده های جدید بزودی می آید
دو پروژه بزرگ اقتصادی را در نظر گرفته ایم که بتوانیم این دمل بزرگ را دفع کنیم و برای یک بار هم که شده بدهی های باشگاه استقلال را به صفر برسانیم. این را هم بدانید که ما تلاش می کنیم این بدهی ها را پرداخت کنیم. اما شک نکنید در آینده نزدیک دوباره ۹۳ هزار دلار برای جباروف می آید. ۳۷ هزار دلار برای میگویل می آید و ۱۰۰ هزار دلار برای پادوانی خواهد آمد که امیدواریم از این خان های بزرگ رد شویم. خیلی ها روی مبل نشسته اند و ادعا می کنند چرا پول ها پرداخت نمی شود و پنجره بازی نمی شود.

به درآمدهای پایدار خواهیم رسید
این که ما بنشینیم بیرون گود و بگوییم لنگش کن درست نیست. نه دریافتی از دولت داریم نه بلیت فروشی داریم نه تبلیغات مهمی داریم. نه فروش بازیکن داریم. ما قائدی را هم ارزان نخواهیم فروخت. از این همه راه درآمدزایی فقط اسپانسر می ماند. مگر چقدر می شود از یک اسپانسر برای فصل آینده گرفت. قطعا به درآمدهای پایدار خواهیم رسید. اگر این درآمدزایی ما به خاطر پرونده های گذشته نبود الان ۳۰ میلیارد در حساب باشگاه بود و کلی کار کرده بودیم.

افشاگری علیه بازیکنان استقلال
متاسف هستم که بگویم برای تامین پرداخت های اخیر یک هفته دیرتر به قطر رفتم.  در سه - چهار روزی که در قطر بودم موارد خوبی را ندیدم. از یک باشگاه حرفه ای بعید است که بازیکنش تا چهار صبح بیدار باشد. البته همه را نمی گویم بلکه تعداد محدودی از بازیکنان را می گویم. برای باشگاه بزرگی مثل استقلال خیلی بد است که ساعت ۱۳ هنوز بازیکنش صبحانه نخورده باشد. برای استقلال خیلی بد است که بازیکنش تا ساعت ۳ صبح در فضای مجازی باشد. برای باشگاه استقلالی که نگاه ۳۰ میلیون هوادار به آن است بد است که بازیکنش با خودش قلیان ببرد. شک نکنید که من با بازیکن خاطی برخورد خواهم کرد. ما باشگاه فرهنگی و مردمی هستیم.

قرارداد ۲ میلیاردی ۱۰ میلیارد تومان شد!
کارگری که ماهی ۲ میلیون تومان حقوق می گیرد نگاهش به ساق پای این بازیکنان است بعد شما تا صبح بیدار هستید؟ انتظار دارید که از نظر فنی باشگاه جلو برود؟ هرگز این اتفاق نخواهد افتاد. تا زمانی که بنده هستم اجازه نخواهم داد این اتفاق بیفتد. کاری ندارم به قانونی که وضع شده است. شاید به این قانون عدم جذب بازیکن خارجی خیلی اعتقاد نداشته باشم اما باید شرایط را در نظر گرفت. اگر شده از بازیکنان امید استفاده کنیم از بازیکنی استفاده خواهیم کرد که قدر اشک های آن کارگر را بداند. مگر می شود یک بازیکن تا لنگ ظهر بخوابد؟ من ندیدم چنین چیزی را و واقعا متاسف هستم. مگر می شود به خاطر این قانونی بازیکنی که قراردادش ۲ میلیاد تومان بوده بیاید و مدعی ۱۰ میلیارد تومان شود؟

تمام بازیکنان باید تست پزشکی بدهند
ما به خاطر شما هواداران مجبور هستیم که یکسری قراردادها را ببندیم که اعتقادی به آن نداریم و تمایلی هم نداریم. الان دارم می گویم که تمام بازیکنان ما باید بروند تست پزشکی بدهند و باید سرباز باشگاه باشند چون باشگاه چیزی برای آنها کم نگذاشته است.

سرمربی آینده استقلال مشخص شد!
من نقطه نظرات قطعی ام را به هیات مدیره باشگاه استقلال اعلام کرده ام. پیشنهاداتی که من داده ام متاسفانه یکسری افراد آمده اند و رقم هایی را پیشنهاد داده اند که ما دست آنها را کوتاه خواهیم کرد. ما به دنبال قراردادی هستیم که برای باشگاه به صرفه باشد. از عزیزان اجازه می خواهم که این یکی دو روز هم به ما فرصت بدهند که از طریق هیات مدیره محترم گزینه نهایی را معرفی کنیم.

شیخ دیاباته را حتما حفظ خواهیم کرد
برای لیگ قهرمانان آسیا همه بازیکنان را حفظ کردیم اما تعدادی از بازیکنان پیشنهاد خارجی دارند. بازیکنانی که پیشنهاد خارجی خوب دارند ما خیلی مانع نخواهیم شد اما با چنگ و دندان شاکله تیم را حفظ خواهیم کرد. بعد از باز شدن پنجره و انتقالات تعدادی از بازیکنان را باز خواهیم گرداند. شیخ دیاباته را به هر شکل ممکن حفظ خواهیم کرد. قائدی را نمی فروشیم مگر به قیمتی که در فوتبال ایران یک انقلاب باشد.

در مورد داریوش شجاعیان مدارکی داریم که اجازه ندادند او برای استقلال بازی کند. در لیگ قهرمانان آسیا هم می توانست بازی کند اما دوستان ما در ایران اجازه ندادند بازی کند و متزلزل جواب دادند. تا کی می خواهید همکاری نکنید. باشگاه استقلال برای ایران هست یا نه؟ نماینده این مملکت بوده یا نه. خواهش می کنم با باشگاه استقلال همکاری کنید.

اهل استعفا نیستم و می مانم
به هیچ عنوان اهل استعفا نیستم و با انگیزه بیشتر تلاش خواهم کرد. اگر پارسال اعلام استعفا کردم دلایل دیگری داشت که عرض کردم. امسال چنین قصدی نخواهم داشت و برای ادامه کار در باشگاه استقلال انگیزه بالایی دارم و شک نداشته باشید که برای دو سال آینده استقلال بهترین بازیکنان را به دنیا صادر خواهد کرد.

کد خبر: 1074271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =