مسئولان نهاد رهبری باید فرمانده قرارگاه تحول‌خواهی باشند

معاون منابع انسانی نهاد نمایندگی مقام‌معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: مسئولان نهاد رهبری کارمند و سرباز نیستند بلکه باید فرمانده قرارگاه تحول خواهی باشند، تحول‌خواهی به معنای نفی وضع موجود نیست بلکه به معنای نقد وضع موجود است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، مهدی میراحمدی معاون منابع انسانی نهاد نمایندگی مقام‌معظم رهبری در دانشگاه‌ها، صبح امروز در دومین نشست مسئولان دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی که در تالار حافظ سازمان مرکزی این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: تغییر و تحولات در دانشگاه آزاد، سطح انتظارات از این دانشگاه را افزایش داده است و لذا وظیفه سنگینی را بردوش این دانشگاه قرار دارد.

وی افزود: نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها، شجره طیبه‌ای محسوب می شود که منشا برکات و خیرات بسیار زیادی است. باوجود تمامی ضعف ها و مشکلات اقدامات بسیار خوبی از سوی نهاد انجام شده است.

میراحمدی ادامه داد: تحول‌خواهی و تحول‌سازی، یکی از موضوعات مورد تاکید مقام معظم رهبری است.‌ ما به طور معمول در تحول خواهی توانمندیم و دارای روحیه تحول‌خواهی هستیم که از اهمیت زیادی هم برخوردار است. البته برخی از مسئولان نهاد، روحیه تحول‌خواهی ندارند و از وضع موجود راضی هستند؛ درحالی که مسئولان نهاد رهبری وظیفه دارند که روحیه تحول خواهی را در خود تقویت کنند.

معاون منابع انسانی نهاد نمایندگی مقام‌معظم رهبری در دانشگاه‌ها تصریح کرد: مهم تر از تحول خواهی، موضوع تحول سازی است و لذا باید الزامات تحول‌سازی و عملیاتی کردن ایده‌های تحول گرایانه را بررسی کنیم.‌ به تعبیر مقام معظم رهبری، تحول آفرینی و تحول سازی از ویژگی های بارز امام(ره) است که زنده ماندن انقلاب در گرو درس آموزی از همین روحیه ایشان است. درواقع رهبری، امام خمینی(ره) را امام تحول می دانند که در مسیر انقلاب، تحول گرایی را مدیریت کردند.

وی تاکید کرد: براساس تاکیدات مقام معظم رهبری، تحول سازی باید در تمامی ارکان نظام اتفاق بیفتد و لذا مسئولان نهاد رهبری در این حوزه وظیفه سنگینی بردوش دارند. به تعبیر رهبری، باور به پیشرفت مستمر، قانع نبودن به داشته ها، افزودن به دارایی ها و گرایش مستمر به بهتر شدن، از مهم ترین مصادیق تحول سازی در نظام اسلامی است. تمامی مجموعه های نظام باید برای گرایش به بهتر شدن تلاش مستمر داشته باشند.

میراحمدی تعیین جهش در حرکت، اجتناب از تحجر، گرایش به بهتر شدن و... را از مولفه های مهم تحول سازی در منظومه فکری امام و رهبری دانست و گفت: تحول خواهی به معنای نفی وضع موجود نیست بلکه به معنای نقد وضع موجود است. تحول صحیح در منظومه فکری رهبری، نیاز به پشتوانه فکری دقیق دارد و لزوما به معنای رخ دادن یک اتفاق به صورت دفعی نیست بلکه گاهی تحول به صورت تدریجی انجام می شود. به تعبیر رهبری، سرعت در تحول اهمیت دارد اما نباید شتاب زده، عجولانه و سطحی عمل کنیم.

معاون منابع انسانی نهاد نمایندگی مقام‌معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان این که به گفته رهبری، دست هدایت گر و مورد اطمینان باید فعالیت های تحول گرایانه را مدیریت کنند، اضافه کرد: مهم ترین شرط برای ایجاد تحول، نترسیدن از دشمن و دشمنی ‌های آن است؛ درواقع هر اقدام‌مثبتی امکان دارد عده ای مخالف داشته باشد و به تعبیر رهبری، اگر حرکتی متقن و صحیح را انجام می دهیم نباید به حرف دشمنان اعتنایی داشته باشیم.

وی گفت: مسئولان نهاد رهبری کارمند و سرباز نیستند بلکه باید فرمانده قرارگاه تحول خواهی باشند.‌ما باید با شناسایی فرصت ها، چالش های موجود را برطرف کنیم و در مسیر تحول خواهی حرکت داشته باشیم.درواقع اگر ما تحول خواه باشیم اما تحول ساز نباشیم، موفق نخواهیم شد.

میراحمدی با اشاره به الزمات تحول سازی در تعابیر مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: تبدیل شدن تحول خواهی در جامعه به گفتمان نخبگانی، پیشنهاد راه حل ‌های قوی برای حل مسائل، مدلسازی و تدوین نقشه راه برای تحول سازی و پشتوانه فکری و معرفتی برای تحول را الزمات تحول سازی در منظومه فکری مقام‌معظم‌رهبری است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1074283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =