سرلشکر سلامی: ۸ سال دفاع مقدس یک جنگ جهانی علیه ایران بود

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اگر چه عرصه نظامی جنگ خطوط مرزی جمهوری اسلامی ایران و عراق بود اما عقبه سیاسی این جنگ یک عقبه جهانی بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز (سه‌شنبه ۸ مهر ماه ۹۹)‌ در صحن علنی مجلس به مناسبت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: نمایندگان مجلس در حقیقت مظاهر اراده مردم ما هستند و به تعبیر امام(ره) عصاره ملت و من افتخار می‌کنم که امروز در جمع شما حضور دارم.

وی با بیان این که دفاع مقدس سرآغاز مقاومت پایان ناپذیر ملت شریف ایران در مقابل دنیای فشرده استکبار و جریان به هم پیوسته کفر جهانی در مقابل انقلاب اسلامی بود، گفت: هیچ تردیدی نیست جنگی که علیه ما تحمیل شد یک جنگ جهانی بود.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: همه ما می‌دانیم اگر عرصه نظامی جنگ خطوط مرزی جمهوری اسلامی ایران و عراق بود اما عقبه سیاسی این جنگ یک عقبه جهانی داشت.

وی افزود: همه قدرت‌های بزرگ که امپراتوری‌های بی‌نظیر تاریخ حیات بشر بوده‌اند و شرکای منطقه‌ای آنان همه با هم سطحی جهانی از یک ائتلاف ناشناخته و عملی را علیه کشور ایران شکل دادند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه پشتوانه‌های اقتصادی کشور عراق در جنگ یک پشتوانه اقتصادی جهانی بود، اظهار داشت: شکی نیست که همه قدرت‌های بزرگ همه سلاح‌های مدرن و پیشرفته را که ممکن بود در اختیار عراق قرار دادند؛ انگلستان، آلمان، فرانسه، اتریش، شوروی و آمریکا.

سرلشکر سلامی تصریح کرد: تردیدی نداریم نظام اطلاعاتی جهانی خدمات اطلاعاتی برای رژیم بعث عراق فراهم می‌کرد و جهان در اوج قدرت خود به ما حمله کرد، در حالی که ما در اوج قلت و تنهایی بودیم و این نابرابرترین جنگ تاریخ بعد از عاشورا بود.

وی با تأکید بر این که جنگ پدیده‌ای بسیار دقیق و محاسبه‌پذیر است، افزود: هر کس قوی‌تر است پیروز می‌شود و پیروزی را کسی می‌سازد که بتواند معادله جنگ را هدایت و آن را به نفع خود تغییر دهد. بر اساس محاسبات و شاخص‌های ظاهری قدرت ائتلاف جهانی مقابل ما باید به سرعت ما را شکست می‌داد. آنها باید غلبه می‌کردند اما چرا با این که بر اساس معادلات دقیق هر کسی قوی‌تر است پیروز می‌شود، ما که به ظاهر بسیار ضعیف‌تر بودیم پس چرا غلبه کردیم؟

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیروزی ایران در ۸ سال جنگ تحمیلی را این گونه تشریح کرد: وقتی امام(ره) و امت صحنه جنگ را به زندگی تبدیل می‌کنند و وقتی مردم مومن، با ایمان و قلب‌های سرشار از اعتقاد و باور به دشمن حمله می‌برند هیچ کس نمی‌تواند مقاومت کند. تجهیزات موجوداتی صلب و جامد هستند. آنچه که در جنگ حرکت ایجاد می‌کند ایمان و انسان مومن است و امام(ره) توانست این شخصیت معنوی و روحانی و ایمانی خود را در بلوغ همه مومنان تکثیر کند و انسان‌هایی در تراز و ارتفاع نزدیک به خود بسازد و به همه جهان این نظریه را اثبات کند که یک ملت فقط و فقط به دلیل شکست اعتقادات و باورهایش می‌تواند شکست بخورد.

سرلشکر سلامی ادامه داد: اگر ملتی ایمانش سست نشود و در اعتقادات شکست نخورد، در میدان عمل او پیروز است، بنابراین امام(ره) اولین کاری که انجام داد این بود که نشان دهد هرگز از شوکت ظاهری امپراطوری‌ها نباید ترسید. کبریایی از آن خداوند بزرگ است، او انسان‌هایی ساخت که از اروند بی مهابا و بی اعتنا از امواج خروشان آن و بی اعتنا به امواج آتشی که در سطح رودخانه می‌بارید عبور کردند.

وی اضافه کرد: خداوند مردانی را ساخت که از هورها عبور کردند و بدون پشتیبانی آتش در جزایر مجنون جنگیدند و رمل‌ها آن را متوقف نکرد. میادین مین چند کیلومتری و بشکه‌های انفجاری، سیم‌های خاردار و موانع خورشیدی آنها را متوقف نمی‌کرد. هر رزمنده افق بلند آرمانش تا قلب آمریکا را نشانه می‌رفت.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تأکید بر این که هر ملتی به اندازه افق آرمان‌هایش بزرگ می‌شود، خاطرنشان کرد: هر ملتی به اندازه وسعت ذهن رهبرش بزرگ می‌شود، پیش می‌رود، وسعت کشورها از لحاظ هندسی شاخص بزرگی آنها نیست. بلکه وسعت ذهن‌ها، عظمت قلب‌ها، شکوه ایمان‌ها، عظمت یک ملت را نشان می‌دهد و ملت ایران در جنگ عظیم شد و فراتر از اراده قدرت‌های بزرگ آرزوی آنان را در هم شکستند و در مقابل دشمنان بزرگ ایستادگی کردند.

سرلشکر سلامی ادامه داد: ملت بزرگ ایران با رهبر بزرگ خود در مقابل دشمنان بزرگ شکوه ایمان را به نمایش گذاشت و این حقیقت ماجرا بود. این که یک ملت با باورهایش بزرگ می‌شود یک درس تثبیت‌شده ما از عاشورا و پس از آن از نازله عاشورا یعنی دفاع مقدس ما است و این یک حقیقت متعالی است.

وی با اشاره به حضور نیروهای مردمی در ۸ سال دفاع مقدس گفت: وقتی جنگ از سطح نیروهای مسلح به مردم تعمیم پیدا می‌کند یعنی تمام زندگی، جنگ و تمام جنگ، زندگی می‌شود و همه دوست دارند در محیط زندگی حاضر شوند و این راز شکست‌ناپذیری ماست.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می‌گوید: اتحاد بین امام(ره) و امت، وحدت، همدلی، دلدادگی و پیروی از رهبر رمز سعادت ما در طول این تاریخ ۴۱ ساله بوده است، اما هنری که امام(ره) ‌به خرج داد تمرکز دشمن بر قلب این سرزمین را فروپاشاند و دشمن را از سرزمین ما بیرون کرد و جنگ تمام شد.

سرلشکر سلامی بر این باور است که فقط بعد نظامی جنگ در ۸ سال دفاع مقدس خاتمه پیدا کرده است و به گفته وی جنگ در اشکال دیگری ادامه یافته و در اینجا آغاز نقش‌آفرینی رهبر عظیم الشأن ایران (حضرت آیت‌الله خامنه‌ای) که بعد از امام(ره) پرچم هدایت امت را به دست گرفت.

وی ادامه داد: اگر آمریکا در معرض فرسایش قدرت قرار نگرفته بود و از پناهگاه استراتژیک خود خارج نشده و مجبور به گسترش عملیاتی در صحنه نشده بود، همه جهان را می‌بلعید، اما انقلاب اسلامی با هنرنمایی رهبر و ملتش کاری انجام داد که آمریکا مجبور به فرسایش قدرت شد و مجبور شد هزینه کند اما دستاوردی به دست نیاورد.
منبع: فارس
انتهای پیام 

کد خبر: 1074286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =