محسن لوح موسوی در گفتوگو با باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) درباره فعالیتهای فناورانه سرای نوآوری مشترک دانشگاه آزاد اسلامی و اتاق بازرگانی اصفهان اظهار کرد: مجوز فعالیت سرای نوآوری ماشینسازی و صنایع فلزی پیش از در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینیشهر صادر شده بود که سپس باتوجه رویکردهای اتخاذ شده، سرای نوآوری به استان منتقل شد.
وی افزود: اکنون فعالیتها تحت عنوان «سرای نوآوری مشترک دانشگاه آزاد اسلامی و اتاق بازرگانی اصفهان» درحال فعالیت است. بر همین اساس تفاهمنامهای بین دانشگاه آزاد اسلامی و اتاق بازرگانی اصفهان باحضور محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه صورت گرفت که طبق این تفاهمنامه اتاق بازرگانی از طرحهای فناورانه سرا حمایت مالی خواهد کرد.
رئیس سرای نوآوری مشترک دانشگاه آزاد اسلامی و اتاق بازرگانی اصفهان بیان کرد: نخستین طرحی که ذیل سرای نوآوری مشترک و با حمایت اتاق بازرگانی در دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان درحال پیگیری است، طرح پویش کارآفرینی است. در این طرح یک سامانه و پلتفرم دائمی برای دانشجویان متقاضی اشتغال و تحصیل همزمان نیز راهاندازی شده که از استقبال چشمگیری نیز روبهرو شده است.
موسوی با اشاره به ارجاع 2 هزار 400 درخواست در سامانه پویش کارآفرینی گفت: باتوجه به ظرفیتهای منطقه و فعالیتهای پیشین سرای نوآوری در حوزه ماشینسازی و صنایع فلزی، اغلب درخواستهای وصول شده در حوزه صنعت است. سعی میکنیم دامنه پلتفرم پویش کارآفرینی را در حوزههای کشاورزی و گردشگری نیز توسعه بدهیم و با شرکتهای مرتبط با اتاق بازرگانی وارد همکاری شویم.
وی ادامه داد: شناسایی و حل مسائل و چالشهای صنعت نیز از رویکردهای مهم سرای نوآوری مشترک دانشگاه آزاد و اتاق بازرگانی اصفهان تلقی میشود. رویدادهای چالش فناوری و هکاتونهای صنعتی با همکاری اهالی صنعت طراحی و در حال پیادهسازی است. چالشهای صنعت در یک حوزه مشخص فناوری در قالب رویدادها مطرح میشود و صاحبان ایده، طرحهای خود را در راستای حل چالش ارائه میدهند.
رئیس سرای نوآوری مشترک دانشگاه آزاد اسلامی و اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد: نخستین رویداد چالش فناوری این سرای نوآوری در حوزه «شکلدهی تدریجی فلزات، بدون قالب» برگزار شده است. طرحهای ارائه شده برای حل چالشهای شرکت «همگام خودروی آسیا» بهکار گرفته شد. این طرحها بهمنظور ساخت قطعات بدنه خودرو بهصورت تک سفارشی و بدون نیاز به قالب ارائه شدهاند.
موسوی گفت: باتوجه به شرایط تحریم قطعات و تجهیزات بدنه خودروهای خارجی در کشور، طراحی و ساخت اجزای بدنه خودروهای خارجی میتواند جلوی بیرویه ارز را در این حوزه بگیرد. با گسترش تکنولوژی ساخت بدون قالب قطعات، تولیدات تک سفارشی راهاندازی شده و نیازهای بازار نیز پاسخ داده میشود.
انتهای پیام/
نظر شما