آغاز تصویب جزئیات طرح شفافیت آرا در کمیسیون آیین نامه

سخنگوی کمیسیون تدوین داخلی آئین‌نامه مجلس گفت: با مصوبه کمیسیون آئین‌نامه داخلی مجلس در جریان بررسی طرح شفافیت آراء نمایندگان، دستورکار صحن و کمیسیون‌های مجلس از سه روز باید دراختیار عموم قرار گیرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، سمیه محمودی نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به نشست امروز صبح کمیسیون تدوین آئین‌نامه داخلی مجلس گفت: در جلسه امروز کمیسیون وارد بررسی جزئیات طرح شفافیت آراء نمایندگان شد و یک ماده از این طرح به تصویب اعضای کمیسیون رسید. 

وی افزود: براساس مصوبه امروز کمیسیون، دستورکار جلسات صحن و کمیسیون‌های تخصصی مجلس باید از سه روز قبل از برگزاری جلسات به اطلاع عموم برسد. 

سخنگوی کمیسیون تدوین آئین‌نامه داخلی مجلس اظهار داشت:‌همچنین در این جلسه بحث و بررسی درباره انتشار جزئیات و مصوبات دستورکار و کمیسیون‌ها مطرح شده که یکی از موضوعات مهم بحث این بود که آسان‌ترین راه برای انتشار جزئیات مصوبات کمیسیون‌ها چیست.

محمودی خاطرنشان کرد: با توجه به تعدد کمیسیون‌ها باید راهکار مناسبی برای انتشار جزئیات دستورکار و مصوبات آنها پیدا شود کهه قابل اجرا باشد 

وی افزود: با توجه به طولانی شدن بحث در این باره ادامه بررسی‌ها درباره اینم وضوع به جلسات بعد موکول شد. 

سخنگوی کمیسیون تدوین آئین‌نامه داخلی مجلس اظهار داشت: اگرچه راهکاری هنوز برای انتشار مصوبات کمیسیون‌ها مشخص نشده اما هر زمان که راهکاری مربوط به این مسئله مشخص شود از یک ماه پس از تصویب این قانون باید امکان انتشار جزئیات دستورکار و مصوبات کمیسیون‌ها فراهم شود.
منبع: فارس
انتهای پیام 

کد خبر: 1074311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =