دستگاه‌های دولتی باید به قوانین حمایت از تولید داخلی پایبند باشند

مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان با اشاره به اینکه این شرکت با طراحی سیستم‌های کنترل و اتوماسیون پست‌های فشار قوی برق و مراکز کنترل دیسپچینگ توانست مجوز دانش‌بنیان را اخذ کند، گفت: در حال حاضر ۴۰ درصد سهم بازار را در اختیار  داریم؛ اگر دستگاه‌های دولتی به قوانین حمایت از تولید داخلی پایبند باشند، سهم فروش بازار افزایش خواهد یافت.

سیدمهدی مدنی مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، با اشاره به اینکه حرکت بنگاه‌های اقتصادی بر لبه دانش، ضرورت امروزه دنیای کسب و کار است، اظهار کرد: رسوخ فزاینده فناوری در فعالیت‌های اقتصادی و لزوم نوآوری در فرآیندها و تولید تجهیزات و همچنین ارتباط با مشتریان، این شرکت را به شرکتی فناور و دانش‌بنیان تبدیل کرده است که همواره با جذب نیروهای نوآور و متخصص، محصولات و خدمات متناسب با نیاز روز مشتریان خود ارائه می‌کند.

وی طراحی، تامین تجهیزات و اجرای اتوماسیون پست‌های فشار قوی برق با استفاده از برندهای معتبر از قبیل ABB، Siemens ،  GE، طراحی، تامین و اجرای سیستم‌های کنترل و مانیتورینگ از راه دور پست‌های فشار قوی برق، طراحی و ساخت پایانه‌های راه دور با رفرنس قوی و بالا در صنعت اتوماسیون ایران، طراحی، تامین تجهیزات و اجرای مراکز کنترل و مراکز دیسپاچینگ، طراحی، تامین تجهیزات و  اجرای سیستم‌های مخابراتی و شبکه‌های صنعتی، طراحی، تامین تجهیزات و اجرای سیستم‌های نظارت تصویری و حفاظت فیزیکی، تهیه و تامین تجهیزات مورد نیاز صنایع اتوماسیون، ارتباطات و برق را از عمده فعالیت‌های این شرکت دانش‌بنیان عنوان کرد.

مدنی با اشاره به اجرای پروژه‌های کنترل، اتوماسیون، مانیتورینگ، تله متری و اسکادا در صنایع زیر ساختی کشور، گفت: اتوماسیون پست‌های فشار قوی برق، کاملا به صورت بومی و برای اولین بار در کشور انجام می‌شود. همچنین انواع دیگر از پایانه‌های از راه دور نیز تا پایان سال به اتمام خواهد رسید.

مدیرعامل این شرکت افزود: این شرکت با انجام پروژه در حوزه سیستم‌های کنترل و اتوماسیون پست‌های فشار قوی برق و مراکز کنترل دیسپچینگ توانست مجوز دانش‌بنیان را اخذ کند. این تجهیزات براساس تکنولوژی‌های روز دنیا ساخته شده و در صنایع مختلف نفت، گاز و نیرو بسیار کاربرد دارد.

مدنی یادآور شد که این تجهیزات برای اولین بار در کشور طراحی و تولید می‌شود این در حالیست که قبلا این تجهیزات از اروپا وارد کشور می‌شد.

وی افزود: در حال حاضر ۴۰ درصد سهم بازار را در اختیار  داریم. شرایط به گونه‌ای است که اگر دستگاه‌های دولتی به قوانین حمایت از تولید داخلی پایبند باشند و ممنوعیت کالای خارجی ادامه داشته باشیم سهم فروش ما افزایش خواهد یافت.

مدنی خاطرنشان کرد: توسعه زیرساخت، افزایش میزان فروش و ورود گسترده به بازار نفت و گاز از عمده برنامه‌های اجرایی این شرکت تا پایان سال است تا از این طریق بتوانیم به سمت تجازی‌سازی حرکت کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1074312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =