رسیدگی نکنید اعتراضمان را به صحن دانشگاه می‌کشانیم!

شورای صنفی دانشجویان علم و صنعت در نامه‌ای خطاب به رئیس دانشگاه اعلام کرده است که در صورت ادامه روندهایی که دانشگاه را به بنگاه اقتصادی تبدیل کرده است و همچنین ضایع کردن حقوق دانشجویان، در اولین فرصت پس از بازگشایی دانشگاه‌ها، بطور کاملا جدی و گسترده اعتراض خود را در صحن دانشگاه پیگیری خواهیم کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، شورای صنفی دانشجویان دانشگاه علم و صنعت نسبت به وضعیت خدمات رفاهی و ارائه نشدن خدمات دانشجویی در این دانشگاه نامه‌ای اعتراضی خطاب به ریاست این دانشگاه زده است. در این نامه آمده است:

در دانشگاه (بخوانید دانش‌بنگاه) علم و صنعت چه خبر است؟

چندی پیش خبر رسید که طبق مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا، دانشگاه‌ها می‌توانند در مقطع تحصیلات تکمیلی پذیرای دانشجویان باشند. تصمیمی که با توجه به شیوع افسار گسیخته بیماری کرونا در کل کشور و همچنین عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در سطوح مختلف جامعه، انتقادات گسترده ای را به همراه داشت.

پس از اعلام این مصوبه، دانشگاه علم و صنعت تصمیم به برگزاری کلاس های مقطع تحصیلات تکمیلی و ارائه خوابگاه به این دسته از دانشجویان گرفت؛ اما نکته مهمی که توسط دانشگاه و بطور مشخص ریاست دانشگاه، دکتر ذاکری و معاون دانشجویی، دکتر قائمی نادیده گرفته شد، عدم ارائه غذا به دانشجویان بود. طبق مصوبه هیئت رئیسه دانشگاه علم و صنعت، دانشگاه می تواند با ارائه سوبسید به دانشجویان (۸ الی ۱۰ هزار تومان بابت هر وعده) به آنها اجازه استفاده از سلف آزاد بدهد. سلف آزادی که قیمت ارزان ترین و بی کیفیت ترین غذای آن ۱۸ هزار تومان می باشد.

نکته تاسف بار آنجاست که اکثر این دانشجویان، دانشجویانی هستند که در سنوات مجاز تحصیلی و رفاهی قرار دارند و طبق قانون، قیمت غذای آنها "باید" طبق قیمت مصوب صندوق رفاه محاسبه گردد. حتی اگر این دانشجویان در سنوات مجاز رفاهی هم نبودند، اخذ چنین قیمت های گزافی به دور از انصاف و درک صحیح از جامعه بود. 

در شرایطی که خط فقر در تهران حدود ۱۰ میلیون تومان تخمین زده شده و حجم و فشار دروس تحصیلات تکمیلی به حدی زیاد است که مانع کار کردن دانشجویان می شود، مشخص است که هدف دانشگاه علم و صنعت از این ماجرا چه بوده است: جبران کسری بودجه از جیب دانشجو. همانطور که در اقدامی عجیب در مقطع کارشناسی ظرفیت روزانه ها را کم کرده و به جای آن ظرفیت شبانه ها را زیاد کرده اند.

در این شرایط که معاون دانشجویی که می بایست حامی حقوق دانشجویان باشد، ساکت شده و برای حفظ سمت به بله قربان گوی هیئت رئیسه و رئیس دانشگاه تبدیل شده است باید اعلام کنیم که چنین شخصی توانایی حراست و حفاظت از حقوق دانشجویان را نداشته و باید هرچه سریعتر برکنار شود.

جناب اقای دکتر ذاکری ریاست محترم دانشگاه؛

به شما هشدار می دهیم در صورت حفظ و ادامه چنین روندهایی که دانشگاه را به بنگاه اقتصادی تبدیل کرده است و همچنین ضایع کردن حقوق دانشجویان، در اولین فرصت پس از بازگشایی دانشگاه ها، بطور کاملا جدی و گسترده اعتراض خود را در صحن دانشگاه پیگیری خواهیم کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1074324

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =