رزم حسینی: مبارزه با فساد هزینه دارد و تخریب ها شروع شده است

وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت تامین کالاهای اساسی و رفع انحصار در صنعت خودروسازی را به عنوان یکی از برنامه هایش برشمرد و در واکنش به تخریب ها گفت: مبارزه با فساد هزینه دارد، باید برای مبارزه با فساد آبرو گذاشت. من هنوز وزیر نشدم اما تخریب ها شروع شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، علیرضا رزم حسینی در جلسه علنی امروز سه شنبه و در جریان بررسی صلاحیتش برای تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و قدردانی از رئیس جمهور برای اعتماد به او در توضیح برنامه های کاری اش گفت: تلاش شده برنامه ها مبتنی بر احکام برنامه ششم، اسناد بالادستی، سیاست های اقتصاد مقاومتی و اسناد وزارت صمت باشد.

وی تامین کالاهای اساسی را به عنوان یکی از برنامه هایش برشمرد و گفت: امروز سفره مردم خالی شده، ما شرمنده مردمی هستیم که وفادار انقلاب و نظام بوده و پای آن ایستاده اند. یکی از برنامه هایم تامین کالاهای اساسی مردم، تنظیم و مدیریت بازار همراه با نظارت و کنترل آن با مشارکت اصناف و بازاریان است.

وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت اصلاح سیاست های تنظیم بازار و کوتاه کردن دست دلالان و واسطه گران را باعث مقابله با افزایش بی رویه قیمت کالاها دانست و گفت: باید با التهاب در بازار مقابله کرد تا به افزایش قیمت ها دامن زده نشود.

وی افزود: در حوزه صنعت برنامه ام استفاده از ظرفیت خالی واحدهای صنعتی است که اکنون برخی واحدها با ۳۰ تا ۴۰ درصد ظرفیت کار می کنند. باید شهرک های صنعتی احیا شده و دوباره راه بیفتند که نتیجه آن افزایش فرصت های شغلی است. تلاش می کنم نیازهای اولیه واحدهای صنعتی تامین شود.

رزم حسینی حمایت از شرکت های دانش بنیان را به عنوان یکی از برنامه هایش برشمرد و گفت که باید به سمت استخراج درست از معادن حرکت کرد. همچنین برنامه ای برای مقابله با گرانی فولاد داریم. در خصوص خودرو هم مردم این روزها گرفتار شدند، انحصار در خودرو وجود دارد و رقابت پذیری نداریم که این باعث بالا رفتن قیمت تمام شده می شود. باید به موضوع ساخت قطعات خودرو در داخل کشور توجه شود که بخشی از گرانی ها به این خاطر است. با کمیسیون صنایع در این باره همکاری لازم را خواهم داشت.

رزم حسینی درباره برنامه اش برای معادن گفت: اکتشافات در معادن در کل کشور به ۱۰ درصد می رسد. مطالعات تفصیلی اکتشافات و فعال کردن معادن غیر فعال و جلوگیری از رانت خواری را در دستور کار دارم. درباره تجارت داخلی و خارجی باید به سمت حذف فرآیند مجوزها و تهاتر کالاهای ضروری در مقابل صادر کنندگان کالا رفته و از واردات غیر ضروری جلوگیری شود. ما در شرایط جنگ اقتصادی هستیم. باید از واردات غیر ضروری جلوگیری کرد. همچنین لازم است از ظرفیت کشورهای همسایه بهره گرفت. تجربه استانداری خراسان رضوی را دارم که بالغ بر دو میلیارد دلار صادرات به کشورهای همسایه داشته، این ظرفیت برای سایر استان ها هم وجود دارد.

وزیر پیشنهادی صنعت، معدن، تجارت با تاکید بر لزوم وجود مدیریت جهادی و نه مدیریت باند بازی و شکستن انحصارات در واردات و حتی صادرات گفت: باید برای حذف امضاهای طلایی برنامه ریزی کرد و برای مبارزه با فساد آبرو گذاشت. ما هنوز نیامده تخریب می شویم. به هر حال مبارزه با فساد هزینه دارد. قطعا با رانت خواری مبارزه می کنیم و حذف امضاهای طلایی در دستور کار است. مدیریت توصیه ای نداریم بلکه باید مدیریت در دست افراد متخصص و کارشناس باشد.

منبع: ایسنا
انتهای پیام 

کد خبر: 1074338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =