عنابستانی: رزم حسینی هم گرمای جنگ را خورده و هم گرمای صنعت را

یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با انتشار کلیپی از حاج قاسم سلیمانی در مورد همرزم بودن وی با شهید سلیمانی سخن گفت و همچنین در موافقت وزیر پیشنهادی صمت از سوابق اجرایی او در حوزه صنعت، معدن و تجارت سخن به میان آورد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، علی‌اصغر عنابستانی در جلسه علنی امروز در موافقت با علیرضا رزم حسینی وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت ضمن انتقاد از عدم حضور رییس جمهور در جلسه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی صنعت گفت: ما ناکارآمدی‌های مختلفی در حوزه اجرایی داریم که بهترین فرصت‌ها را به بحران و تهدید تبدیل می‌کند. چشم دیپلماسی خارجی ما به دست دشمنان است. این روزها بهترین فرصت‌های منطقه‌ای ما از بین رفته است.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه «طبقات متوسط و محروم جامعه فشار زیادی را تحمل می‌کنند» گفت: امروز حال تولید خوش نیست. حال تجارت، صادرات و واردات ما خوش نیست. اگر قرار است جهش تولید و امر فرمانده قوا محقق شود باید سکان وزارتخانه‌ها را به دست رزمندگان شجاع و پرورش‌یافتگان حاج قاسم سلیمانی بسپاریم.

عنابستانی تأکید کرد: مگر علیرضا رزم حسینی غیر از حاج قاسم سلیمانی هویت دیگری هم دارد؟ رزم حسینی غیر از حاج قاسم سلیمانی هیچ تعریفی دیگری ندارد.

وی در ادامه سخنان خود کلیپی از شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی پخش کرد که مرتبط با سال ۹۵ است و حاج قاسم در مورد رزم حسینی صحبت می‌کند. حاج قاسم سلیمانی در این کلیپ از مدیریت رزم حسینی به عنوان استاندار کرمان تعریف می‌کند.

عنابستانی در مورد کلیپ پخش شده گفت: رزم حسینی در دو استان کرمان و خراسان استانداری کرده است. هر دو استان معدنی و صنعتی هستند. همه نمایندگان این دو استان موفقیت‌شان را تأیید می‌کنند و از عملکرد ایشان رضایت کامل دارند. به شخصه سابقه استانداری دارم. به عنوان کسی که استان اداره کرده‌ام عملکرد ایشان در استان خراسان را تأیید می‌کنم.

نماینده مردم سبزوار در مجلس افزود: رزم حسینی فردی شجاع و کارگشا در چنبره بروکراسی پیچیده نظام تولید و تجارت ما است. رزم حسینی مردمی، مومن و پاکدامن است. او برای پیش بردن امور تعامل می‌کند. عده‌ای شبهه می‌کنند که رزم حسینی سابقه وزارت ندارد. ایشان هم در صنعت و هم در معدن و تجارت سال‌ها فعال بوده و مسائل این حوزه را به نحو خوبی درک می‌کند.

عنابستانی در ادامه موافقت خود با رزم حسینی تأکید کرد: در طول ۴۰ سال گذشته عده‌ای که می‌خواستند اقتصاد کشور را گروگان بگیرند تولید ثروت را عمل قبیحی دانستند. می‌گفتند آدم انقلابی نباید دنبال تولید ثروت و تجارت باشد. همین اتفاق باعث شده که امروز خاکریزهای اقتصادی در دست کسانی باشد که هیچ اعتقادی به انقلاب ندارند. امروز عده‌ای تبلیغ می‌کنند و می‌گویند که هر کسی صادرات و واردات انجام دهد حتما فاسد و رانت خوار است. باید بگویم که این یک حرکت نفوذی خزنده نیست. آیا اینکه یک نفر سال‌های سال در بخش خصوصی به عنوان یک کارآفرین نمونه یا صادرکننده نمونه بدون استفاده از رانت موفق شده است، بد است؟

وی با بیان اینکه «ثروت میلیاردی زمانی بد است که کسی وزیر یا وکیل باشد و امروز یک باره به میلیاردها ثروت برسد» گفت:‌ کسی که هیچ وزارت و وکالتی نداشته و وارد عرصه جهاد اقتصادی شده و بیش از ۳۵ هزار شغل ایجاد کرده شایسته احترام است. رزم حسینی کسی بود که وقتی وارد دولت شد تمام سهام‌های خود را در شرکت‌هایی که داشته واگذار کرد تا دچار تعارض منافع نشود.

عنابستانی در پاسخ به سخنان اردشیر مطهری که مخالف وزیر پیشنهادی صمت بود، گفت: بعضی‌ها تحت تأثیر زردنویسان فضای مجازی هستند. هیچ کدام از اعضای خانواده آقای رزم حسینی در خارج از کشور ساکن نیستند. بنده به عنوان نماینده به خاطر این نوع صحبت‌ها و توهین‌ها از مردم عذرخواهی می‌کنم. یکی از ویژگی‌های اصلی رزم حسینی شناخت موانع تولید و تجارت است. همه ما در حوزه‌های انتخابیه خود واحدهای بزرگ اقتصادی داریم که به مسئولیت اجتماعی خودشان عمل نمی‌کنند. این واحدها نسبت به ایجاد اشتغال در منطقه بی‌تفاوت هستند.

نماینده مردم سبزوار کتابی را که اخیرا علیرضا رزم حسینی در مورد آسیب‌شناسی قوانین صنعتی و معدنی نوشته است را به نمایندگان معرفی کرد و گفت: من رزم حسینی را مدیری توانمند و مطلع می‌دانم. رزم حسینی جهادی است نه جناحی. هم گرمای جنگ خورده و هم گرمای صنعت را چشیده است.

وی در پایان خطاب به رزم حسینی گفت: ما منتظر معجزه نیستیم. ما منتظر تغییر اولویت‌ها و توجه ویژه به واحدهای صنعتی هستیم. بلاتکلیفی وزارت صمت در سالی که به نام جهش تولید است به صلاح هیچ کس نیست. باید همه دست به دست هم دهیم و چراغ این وزارتخانه را روشن کنیم. از رزم حسینی می‌خواهم که با یک رزمِ حسینی چند ماه باقیمانده از دولت را کار کنند و به وضعیت نابسامان صنعت رسیدگی کند.
منبع: ایسنا
انتهای پیام 

کد خبر: 1074343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =