تکذیب ترانزیت سلاح از خاک ایران به ارمنستان

سخنگوی وزارت امور خارجه ترانزیت سلاح و ادوات نظامی از مسیر خاک جمهوری اسلامی ایران به مقصد ارمنستان را تکذیب کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، به نقل از اداره کل اطلاع رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، سعید خطیب زاده در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص برخی ادعاهای مطرح شده رسانه‌ای در انتساب دروغ ترانزیت سلاح و ادوات نظامی از مسیر خاک جمهوری اسلامی ایران به مقصد ارمنستان، تاکید کرد: تردد کامیون و ترانزیت کالاهای متعارف غیرنظامی میان جمهوری اسلامی ایران و کشورهای همسایه، بطور معمول همواره برقرار بوده و کامیون‌های مورد اشاره نیز صرفا در همین چارچوب به فعالیت خود مشغول هستند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران ضمن نظارت دقیق و کنترل لازم بر روند جابجایی و ترانزیت کالا به کشورها، به هیچ وجه اجازه نمی‌دهد از خاک کشورمان برای انتقال سلاح و مهمات استفاده شود.

پرونده سازی دروغین عربستان علیه ایران

سخنگوی وزارت امورخارجه در واکنش به ادعای سراسر ساختگی عربستان سعودی در کشف گروه تروریستی منتسب به ایران تصریح کرد: اتهامات اخیر مسئولان سعودی به جمهوری اسلامی ایران، در امتداد مواضع بی اعتبار و تکراری این کشور طی سال‌های گذشته است.

سعید خطیب زاده در ادامه افزود: حاکمان سعودی با کنار گذاشتن عقلانیت سیاسی، و این بار در قالب نمایشی دست چندم، پرونده‌سازی دروغین علیه ایران را به عنوان حربه‌ای برای انحراف افکار عمومی و روشی برای سرپوش گذاشتن بر اقدامات شکست خورده خود برگزیده‌اند.

وی تصریح کرد: اتهام زنی‌های تکراری، کلیشه‌ای و بی ارزش حاکمان سعودی، راهی نیست که عربستان را به مقصد برساند و توصیه ما این است که عربستان سعودی به جای سناریونویسی‌های بی ارزش و سفارشی، مسیر صداقت و حکمت را انتخاب کند.

انتهای پیام 

کد خبر: 1074379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =