آلمان خواستار آتش‌بس فوری در منطقه «قره باغ» شد

در پی بالا گرفتن تنش‌های نظامی میان ارمنستان و آذربایجان در منطقه مورد مناقشه «قره باغ»، صدر اعظم آلمان در تماسی تلفنی با رهبران دو کشور خواستار آتش‌بس فوری شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، در پی بالا گرفتن تنش‌های نظامی میان ارمنستان و آذربایجان در منطقه مورد مناقشه «قره باغ» آلمان خواستار پایان درگیری‌ها در این منطقه شده است. 

به نوشته خبرگزاری فرانسه، «استفن سیبرت»، سخنگوی دولت آلمان گفته «آنگلا مرکل»، صدر اعظم آلمان در تماسی تلفنی با رهبران ارمنستان و آذربایجان خواستار آتش‌بس فوری در منطقه قره باغ کوهستانی شده است. 

پیشتر نیز اتحادیه اروپا ضمن هشدار درباره تبعات تنش‌های جدید در این منطقه خواستار توقف فوری درگیری‌ها میان دو کشور شده بود.

از سرگیری درگیری‌های مرزی جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه مورد مناقشه قره‌باغ از بامداد یکشنبه آغاز شد.

«نیکل پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان در نشست اضطراری با نمایندگان پارلمان این کشور درباره درگیری نظامی با جمهوری آذربایجان اعلام کرد که ایروان ممکن است به طور رسمی استقلال جمهوری خودخوانده قره باغ کوهستانی (جمهوری آرتساخ) را به رسمیت بشناسد.

دو روز پیش از آغاز درگیری‌ها، سفارت آمریکا در باکو و ایروان از شهروندان آمریکایی خواسته بود وارد منطقه مورد مناقشه نشوند.

جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان، دو جمهوری استقلال یافته از اتحاد جماهیر شوروی از سال ۱۹۹۲ به دنبال تصرف منطقه قره‌باغ کوهستانی توسط ارمنستان و اعلام خودمختاری این منطقه وارد درگیری نظامی شدند و تلاش‌ها برای حل مناقشه قره‌باغ در قالب گروه میانجی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا تاکنون بی‌نتیجه بوده است.

خبرگزاری اینترفکس روز گذشته به نقل از وزارت دفاع ارمنستان گزارش داد که ۲۰۰ ارمنی در جریان این درگیری‌ها مجروح شده‌اند. 

مقامات منطقه خودخوانده قره‌باغ هم آخرین آمار تلفات نیروهای خود را ۳۲ نفر اعلام کرده‌اند.

خبرنگار الجزیره نیز گزارش داده که پروازها از و به فرودگاه باکو در آذربایجان به دلیل اعلام وضعیت جنگی در این کشور متوقف شده‌اند. 

منبع:فارس
انتهای پیام 

کد خبر: 1074397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =