احزاب لبنانی: فرانسه از حامی لبنان به قیم تبدیل شد

گروه معروف به «احزاب و گروه‌ها و شخصیت‌های ملی لبنان» با انتقاد از موضع‌ فرانسه در خصوص امور داخلی این کشور، تصریح کرد که فرانسه از موضع حامی لبنان به قیم تغییر رویه داده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، گروه معروف به «نشست احزاب و گروه ها و شخصیت های ملی لبنان»، امروز (سه‌شنبه)، پس از نشست دوره‌ای خود در دفتر جنبش «امل» در استان «البقاع» (جنوب شرق لبنان) از موضع فرانسه در قبال امور داخلی این کشور انتقاد کرد.

«امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه در سخنرانی هفته جاری خود که پس از استعفای «مصطفی ادیب» مأمور تشکیل کابینه در لبنان صورت گرفت، از سران لبنان بشدت و با استفاده از انواع «صفت‌ها» انتقاد کرد و در اقدامی مداخله‌جویانه، چهار تا شش هفته دیگر به آنها برای تشکیل دولت جدید در چارچوب طرح پیشنهادی فرانسه مهلت داد.

طبق گزارش پایگاه خبری «العهد»، احزاب لبنانی در ارتباط با اظهارات اخیر «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه گفتند که او موضع فرانسه را از حامی و میانجی به قیم تغییر داده که این مسئله نقش نماینده ویژه فرانسه را که در سال‌های دور در لبنان حضور داشت، به ذهن متبادر می‌کند.

این احزاب در ادامه تأکید کردند که اظهارات رئیس جمهور فرانسه حاکی از آن است که این کشور دلتنگ نقش استعماری پلید و خاک‌شده پیشین شده است.

در این ادامه این گزارش آمده است که احزاب لبنانی از طرفی، بر موضع ثابت خود مبنی بر منهج اصیلِ ملی و حمایت‌تگر لبنان و حاکمیت این کشور و از سوی دیگر، نپذیرفتن سیاست‌های محور شر، عادی‌سازی روابط با دشمنان اشغالگر و سارقان ثروت مردمی در کشورهای عربی و اسلامی تأکید کردند.

منبع:فارس
انتهای پیام 

کد خبر: 1074407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =