پوتین: بلاروس با فشارهای خارجی بی‌سابقه‌ای مواجه‌ است

رئیس‌جمهور روسیه در واکنش دوباره به مداخلات خارجی در امور بلاروس گفت این کشور در حال حاضر با فشارهای بی‌سابقه خارجی روبه‌رو است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در نطق تلویزیونی درباره تحولات بلاروس صحبت کرده و به مداخلات کشورهای خارجی در امور این کشور بار دیگر واکنش نشان داد.  

به نوشته خبرگزاری فرانسه، پوتین در اظهارات خود گفت بلاروس در حال حاضر با فشارهای بی‌سابقه‌ای از سوی طرف‌های خارجی روبه‌رو است. 

اظهارات پوتین در حالی مطرح شده که «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه امروز (سه‌شنبه) با «سوتلانا تیخانوفسکایا»، رهبر مخالفان بلاروس در شهر ویلنیوس‌، پایتخت لیتوانی دیدار و گفتگو کرد. 

ماکرون در حالی که پیشتر مواضع مداخله‌جویانه‌ای را علیه بلاروس و «الکساندر لوکاشنکو»، رئیس‌جمهور این کشور اتخاذ کرده بود، پیش از سفر به لیتوانی به یک هفته‌نامه فرانسوی گفت لوکاشنکو باید از قدرت کناره‌گیری کند.

لوکاشنکو نیز در واکنش به این لفاظی‌ها گفت اگر قرار باشد سران کشورها با اعتراضات استعفا کنند، همان دو سال پیش با شروع اعتراض جلیقه‌ زردها، ماکرون باید استعفا می‌کرد.

به دنبال برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری بلاروس در ماه آگوست که به پیروزی لوکاشنکو با کسب ۸۰ درصد آرا منتهی شد موجی از اعتراضات در این کشور در اعتراض به نتیجه انتخابات به راه افتاده که همچنان ادامه دارد.

تیخانوسکایا که رقیب اصلی لوکاشنکو در این انتخابات بود، بعد از شکست، به کشور لیتوانی گریخت و در آنجا ضمن اتهام زنی درباره تقلب در انتخابات، در حال رایزنی و دیدار با مقام‌های آمریکایی و برخی کشورهای اروپایی علیه لوکاشنکو است.

منبع:فارس
انتهای پیام 

کد خبر: 1074410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =