دانشگاه فرهنگیان جزو جامعه دانشگاهی کشور محسوب نمی‌شود

وزارت ارتباطات به دانشجویان دانشگاه‌ها برای حضور در سامانه‌های آموزشی اینترنت رایگان داده است؛ اما دانشگاه فرهنگیان را در لیست دانشگاه‌های کشور قرار نداده است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، روز گذشته وزیر امور ارتباطات و فناوری اطلاعات از رایگان بودن اینترنت دانشجویان برای کلاس‌های آنلاین خبر داد و این اتفاق در سامانه‌هایی که دانشگاه برای آموزش در نظر گرفته شده رخ داد؛ اما ظاهرا در لیست دانشگاه‌های مدنظر وزارت ارتباطات نام دانشگاه فرهنگیان وجود ندارد و دانشجومعلمان این دانشگاه از اینترنت رایگان محروم هستند.

محمدامیر نصراله‌پور درگفت‌وگو با ایسکانیوز با اشاره به اهمیت آموزش مجازی بیان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و غیرحضوری شدن کلاس‌های درس، اهمیت پرداختن به مشکلات و ارتقای زیرساخت‌های آموزش مجازی در کشور بیشتر شده است.

وی درباره مشکلات ناشی از آموزش مجازی در دانشگاه فرهنگیان عنوان کرد: متاسفانه سامانه آموزش مجازی دانشگاه فرهنگیان از ابتدای آغاز سال تحصیلی جدید با مشکلات فراوانی مواجه بود.

مسئول بسیج دانشجویی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان مرکز شهید بهشتی تهران ادامه داد: متاسفانه با وجود تایید انتخاب واحد دانشجویان از سوی مسئولان دانشگاه فرهنگیان کلاس آنلاین این دروس با تاخیر چند روزه برگزار شد.

وی اضافه کرد: دانشجومعلمان مرکز بهشتی دانشگاه فرهنگیان سال تحصیلی گذشته نیز با مشکلات آموزش مواجه بودند اما در آن مقطع زمانی، به دلیل تازگی استقرار نظام آموزش مجازی در کشور، وجود پاره‌ای از مشکلات قابل قبول بود چراکه به دلیل کرونا مسئولان آموزشی غافلگیر شدند.

به گفته نصراله‌پور؛ مسئولان آموزشی کشور تابستان را فرصت داشتند تا زیر ساخت‌های آموزش مجازی را برطرف کنند تا دانشجویان در آغاز ترم  تحصیلی جدید در مهرماه تا این میزان با مشکلات درگیر نباشد.

این دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان با انتقاد از آماده نبود زیرساخت‌های آموزش مجازی در دانشگاه فرهنگیان عنوان کرد:  بستر برگزاری کلاس آنلاین در این دانشگاه با یک هفته تاخیر فراهم شد اما با وجودی که این شکل از سوی دانشگاه بود، استادان این حضور نداشتن را از کم کاری دانشجومعلمان می‌دانند.

وی با اشاره به انتشار خبر آذری جهرمی وزیر امور ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره رایگان بودن تعرفه اینترنت دانشجویان برای استفاده از آموزش مجازی بیان کرد: متاسفانه در لیست ارائه شده از سوی وزارت ارتباطات نام دانشگاه فرهنگیان وجود ندارد و به  دانشجومعلمان اینترنت رایگان تعلق نمی‌گیرد.

نصراله‌پور در تکمیل سخنان خود گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به دانشجویان دانشگاه‌های تربیت معلم شهید رجایی و تربیت مدرس اینترنت رایگان تخصیص داده اما گویا دانشجویان دانشگاه فرهنگیان را جزو جامعه دانشگاهی کشور محسوب نکرده است.

مسئول بسیج دانشجویی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان مرکز شهید بهشتی تهران در پایان خاطرنشان کرد: دانشجومعلمان در راستای کم‌توجهی وزارت ارتباطات، نامه‌ای به حسین خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان نوستند و خواستار پیگیری وی از  وزراتخانه مذکور شدند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1074411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • میثم NL ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
      0 0
      جدای از اینها برای ما ورودی های نود و هشت تعداد کمی درس ارائه دادند و با کلی اذیت و مراجعه تونستیم بیست واحد رو تکمیل کنیم.