لزوم بهره گیری سازمان آتش نشانی از شبکه های اجتماعی

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر لزوم بهره گیری سازمان آتش نشانی از شبکه های اجتماعی برای تعامل با شهروندان و اطلاع رسانی، گفت: آتش نشانان مدافعان ایمنی جامعه هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، محسن هاشمی رفسنجانی در آئین گرامیداشت روز آتش نشان که در محل شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد، ضمن گرامیداشت این روز و یاد و خاطره شهدای آتش نشان گفت: در ابتدا آرزوی بهبودی برای خانم صدراعظم نوری دارم که اگر این اتفاق برای ایشان نمی افتاد و همچنین آقای میلانی و خانم خداکرمی که با ایشان جلسات زیادی داشتند حتما امروز در این مراسم از اعضای کمیسیون سلامت شورا نیز حضور داشتند. همانطور که می دانید جلسه امروز شورا برای گرفتن تست کرونای اعضا و کارکنان شورا تعطیل شد. لذا باید اعضای شورا را ببخشید و امیدواریم در جلسات بعدی خدمت شما حضور داشته باشند.

وی افزود: ما هفته دفاع مقدس را پشت سر گذاشتیم و باید توجه کنیم که دفاع فقط مختص نظامیان نیست. نظامیان مدافعان امنیت جامعه هستند و پزشکان و پرستاران مدافعان سلامت، محیط بانان مدافعان محیط زیست و آتش نشانان مدافعان ایمنی جامعه، لذا باید ارزش زحمات و خطراتی که همه این عزیزان برای صیانت از هموطنان به جان می خرند دانست و مورد تقدیر واقع شود.

وی ادامه داد: هفتم مهر ماه در تقویم ایران روز آتش نشان نامگذاری شده، البته روز جهانی آتش نشان چهارم ماه می یعنی نیمه اردیبهشت ماه است اما به دلیل حماسه آتش نشانان ایرانی در مهار آتش سوزی پالایشگاه آبادان از 20 سال قبل هفتم مهر ماه به عنوان روز آتش نشانی و ایمنی در ایران نامگذاری شده است.

وی تاکید کرد: آتش نشانی به مفهوم مدرن آن در ایران از تبریز و حدود 170 سال قبل یعنی در سال 1221 آغاز شد و در تهران نیز نخستین ایستگاه آتش نشانی در ابتدای قرن فعلی یعنی در سال 1307 تاسیس شد و تهران کمتر از یک قرن است که با مفهوم ایمنی و آتش نشانی به صورت علمی و ساختاری آشنا شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اینکه ایمنی با احساس ایمنی متفاوت است، افزود: گاهی شهروندان در یک ساختمان و فضای ناایمن زندگی می کنند ولی به علت ناآگاهی و رخ ندادن سانحه احساس امنیت و ایمنی می کنند و گاهی در یک ساختمان نسبتا ایمن زندگی می کنند اما به دلیل رخ دادن سوانح در اطراف خود احساس ناایمنی و ترس دارند.

وی افزود: فضایی که پس از سانحه پلاسکو و همچنین کلینیک سینامهر در شهر تهران ایجاد شده بر احساس ناایمنی شهروندان دامن زده، در حالی که شاید طی چند سال اخیر گام های خوبی در استاندارد سازی ساخت و پیشگیری و هم در تامین و تقویت تجهیزات اطفای حریق در شهر تهران برداشته شده است اما این بهبود هنوز به مردم منتقل نشده است.

وی ادامه داد: البته این احساس ناایمنی را می توان یک فرصت نیز تلقی کرد. به شرط آنکه سازمان آتش نشانی و شهرداری در برابر آن منفعلانه عمل نکنند و سعی نکنند با بیانیه تکذیب و اقدامات کلیشه ای با آن برخورد کنند. یکی از ضعف های سازمان آتش نشانی تهران در بخش اطلاع رسانی است در حالیکه امروز با توسعه فضای مجازی و شبکه های اجتماعی یکی از موثرترین ابزارها در تحقق اهداف سازمان های مختلف اجتماعی استفاده از انتشار اطلاعات و تعامل با شهروندان است.

وی تاکید کرد: روش های مختلفی برای این کار وجود دارد که باید در فرآیند کارشناسی پخته و قابل اجرا گردد. به هر حال سازمان آتش نشانی می تواند از حساسیت به وجود آمده در جهت جذب و تقویت امکانات و نیروی انسانی و هم در جهت رفع موانع قانونی و موازی کاری استفاده کند.
منبع:ایسنا
انتهای پیام 

کد خبر: 1074431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =