تدابیر وزارت اقتصاد روسیه در برابر بحران کرونا

رییس اتاق حسابرسی روسیه و وزیر سابق مالی این کشور گفت: اقتصاد روسیه در مواجهه با بحران کرونا عملکردی بهتر نسبت به بحران مالی ۲۰۰۸ داشته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(کرونا">ایسکانیوز)، به نقل از راشاتودی، آلکسی کوردین، رئیس اتاق حسابرسی روسیه و وزیر سابق مالی این کشور، در مصاحبه اختصاصی با راشاتودی گفت: اقتصاد روسیه در مواجهه با بحران کرونا عملکردی بهتر نسبت به بحران مالی ۲۰۰۸ از خود نشان داده است.

کوردین گفت: در حالی که هیچ کشوری در جهان برای بحران کرونا آمادگی نداشت، روسیه به خوبی در مقابل این چالش ایستادگی کرد.

او گفت: با اینکه اقتصاد روسیه تحت تأثیر عواقب پاندمی کرونا ۴ تا ۵ درصد آب خواهد رفت، اما این سقوط اقتصادی هنوز خیلی از آن‌چه قبلاً پیش‌بینی شده بود بهتر است.

کوردین ادامه داد: وضعیت اقتصادی کنونی قطعاً از آن‌چه در آغاز پاندمی پیش‌بینی شده بود بهتر است و نسبت به سقوط ۸ درصدی اقتصاد این کشور در بحران مالی ۲۰۰۸-۲۰۰۹ عملکردی مناسب‌تر محسوب می‌شود.

با این حال او تاکید کرد که در مقایسه با بحران سال ۲۰۰۸ تعداد شرکت‌های بیشتری مجبور شدند فعالیت‌های خود را تعطیل کنند و حالا برای سرپا ماندن نیازمند کمک‌های مالی از سوی دولت هستند. همچنین در صورت بروز موج دوم شیوع کرونا به کمک‌های بیشتری نیاز خواهیم داشت.
انتهای پیام 

کد خبر: 1074445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =