یک بندر اقیانوسی دیگر در سواحل مکران احداث می شود

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از جانمایی احداث بندر جدید در سواحل مکران خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، محمد راستاد امروز در حاشیه همایش گرامیداشت روز جهانی دریانوردی در جمع خبرنگاران درباره احداث بنادر جدید در کشور گفت: برای آنکه بنادر کشور امکان پذیرش کشتی‌های نسل جدید را داشته باشند باید با عمق پای اسکله بیشتر و دسترسی بهتر احداث شوند که در همین راستا بندر شهید رجایی را تا پایان امسال با ۹۰۰ متر اسکله توسعه داده و به عنوان نسل سوم بنادر به بهره برداری می رسند تا امکان پذیرش کشتی‌های کانتینری اقیانوس پیما را فراهم کنیم.

وی افزود: در حال حاضر عمده تمرکز ما بر روی توسعه سواحل مکران است و بندر جدید در سواحل مکران جانمایی شده است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی درباره سفرهای دریایی گفت: در حال حاضر سفرهای دریایی داخلی بین بنادر و جزایر کشور برقرار است اما سفرهای خارجی به دلیل سخت گیری کشورهای همسایه به خاطر پروتکل‌های بهداشتی کرونا متوقف شده است.

وی در خصوص انعقاد قرارداد رسمی با هندی‌ها برای اپراتوری بندر چابهار گفت: یکی از مشکلاتی که بر سر انعقاد قرارداد رسمی بود مترفع شده و امسال از قرارداد موقت عبور می‌کنیم و قرارداد رسمی را امضا می‌کنیم. ضمن اینکه در سال جاری هندی‌ها تجهیزات مورد نیاز برای احداث در بندر شهید بهشتی را وارد و نصب می‌کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی در باره رسوب کالاها در بنادر اظهار داشت: در حال حاضر موجودی کالاها در بنادر ۷ میلیون تن است که نیمی از آنها کالاهای اساسی و ۳.۵ میلیون تن کالاهای غیراساسی است همچنین یک میلیون تن کالای کانتینری داریم. در پی سفر معاون اول رئیس جمهور و دستور وی برای تسریع در ترخیص کالاها از بنادر انتظار داریم موجودی انبارهای بنادر به مرور کاهش یابد.

راستاد افزود: عوامل متعددی در ماندگاری بیش از حد کالا در بنادر دخالت دارد اما نباید کالاها بیش ازمدت مجاز ماندگاری در انبارهای بندری باقی بماند. در غیر این صورت مشمول کالای متروکه خواهند شد.

وی در پاسخ به پرسشی درباره توقیف شناورهای ایرانی در بنادر دیگر کشورها تصریح کرد: عمده علل توقیف کشتی‌ها در بنادر موضوعات فنی است و ارتباطی با موضوعات سیاسی ندارد ما هم ممکن است برخی کشتی‌های خارجی را که برخی برگه‌های مورد نیاز فنی را پر نکنند یا تأیید نشود توقیف کنیم ولی ناوگان متوقف ناشی از مسائل فنی در دیگر کشورها نداریم.
منبع: مهر
انتهای پیام 

کد خبر: 1074447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =