تحول معنوی مردم یکی از ملزومات رسیدن به دولت اسلامی است

مسئول بنیاد فرهنگ‌ و اندیشه انقلاب اسلامی گفت: تحول معنوی و رسیدن به یک تحکل کارساز در حوزه نظام سازی، یکی از ملزومات اصلی رسیدن به تمدن اسلامی است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، علی ثقفی مسئول بنیاد فرهنگ‌ و اندیشه انقلاب اسلامی عصر امروز در دومین نشست مسئولان دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی که در تالار حافظ سازمان مرکزی این دانشگاه برگزار شد، اظهارکرد: مفاهیم و مصادیق مراحل انقلاب اسلامی‌با یک دیگر متفاوت است؛ انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی و تمدن اسلامی هرکدام دارای مصادیق متفاوتی هستند که در نهایت منجر به شکل گیری تمدن اسلامی خواهند شد.

وی افزود: تمدن اسلامی الگو و مدلی مطلوب برای مدل اصلی یا همان جامعه مهدوی است؛ این الگوی مطلوب سبب می شود که مردم به حوزه مهدویت علاقه مند شوند. اما هنوز تا رسیدن به تمدن اسلامی فاصله داریم چرا که هنوز به مرحله تشکیل دولت اسلامی نرسیده‌ایم.

ثقفی ادامه داد: ما باید ببینیم که چگونه می توانیم به دولت اسلامی دست پیدا کنیم؛ البته صرفا اسلامی شدن مسئولان و مدیران کشور منجر جامعه اسلامی نخواهد شد بلکه این موضوع نیازمند وقت و زمان زیادی است. اما در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی تصریح شده است در چهل سال دوم انقلاب، باید این ۳ مرحله را طی کنیم و به تمدن نوین اسلامی برسیم.


مسئول بنیاد فرهنگ‌ و اندیشه انقلاب اسلامی تصریح کرد: ما باید سرعت حرکتمان به سمت تمدن اسلامی را در گام دوم انقلاب در مقایسه با گام اول، با سرعت بیشتری طی کنیم. به گفته مقام‌معظم رهبری، تحولاتی که در طول جنگ تحمیلی ایجاد شد، بسیار خوب بوده است اما کافی نیست.‌به همین دلیل باید در گام دوم، نسبت به این مسئله تامل بیشتری داشته باشیم.

وی گفت: تحول معنوی و رسیدن به یک تحکل کارساز در حوزه نظام سازی، یکی از ملزومات اصلی رسیدن به تمدن اسلامی است؛ البته شاخص های معنوی طی ۴۰ گذشته رو به رشد بوده است اما برای تمدن اسلامی کافی نیست؛ درواقع مردم باید به جای منافع شخصی، به فکر به ثمر رسیدن اهداف و آرمان های انقلاب باشند. به بیان دیگر اگر مردم معنویت لازم را نداشته باشند، به دولت اسلامی نخواهیم رسید و لذا باید یک تحول معنوی در مردم جامعه ایجاد شود.


مسئول بنیاد فرهنگ‌ و اندیشه انقلاب اسلامی بیان کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری یکی از مولفه های مهم در تحول معنوی مردم، بالا بردن سطح مطالبات آن ها است. اگر این تحول رخ ندهد، هیچ کدام از مراحل انقلاب اسلامی محقق نخواهد شد و لذا موضوعی الزامی است.‌تحول در مطالبات مردم، مقدمه رسیدن به تحول معنوی است؛ درواقع اگر مردم به این سطح از تحول روحی برسند، مطالباتی مانند اقتصاد و معیشت نیز برطرف خواهد شد.

ثقفی موضوع اسلام خواهی مردم را یکی‌از ملزومات تحولات معنوی مردم دانست و یادآور شد: مردم باید در برهه هایی مانند انتخابات، اسلام خواه باشند اما ارائه آدرس غلط از سوی جریان های سیاسی، سبب می شود که مردم از اسلامی خواهی در انتخابات فاصله بگیرند. بهره گیری از ظرفیت هایی مانند مکتب عاشورا نیز سبب می شود تا مردم به اسلام خواهی و تحولات معنوی نزدیک شوند.

مسئول بنیاد فرهنگ‌و اندیشه انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: ما باید از ظرفیت مناسبت ها و ایام مذهبی، به عنوان یکی از راه های ایجاد تحول معنوی در مردم استفاده کنیم. به عنوان مثال راهپیمایی اربعین یکی از مصادیقی است که می تواند جامعه را برای رسیدن به دولت اسلامی کمک کند. برای تحقق دولت اسلامی ما نیاز به یک حرکت عمومی و مبتنی بر تحول خواهی است.

وی در پایان عنوان کرد: طراحی یک بسته معرفتی با سه حلقه عاشورا، انقلاب اسلامی و مهدویت می تواند زمینه را برای تشکیل دولت اسلامی فراهم کند.‌

انتهای پیام/

کد خبر: 1074456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =