نامه‌نگاری بسیج با هیئت دولت برای تعیین تکلیف خوابگاه دانشجویان کارشناسی

درودیان بیان کرد: متاسفانه این نامه نگاری‌ها با دولت و حتی شخص معاون اول رئیس جمهور به نتیجه‌ای نرسیده است.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، برنامه «صبح و گفتگو» رادیو گفت‌وگو در خصوص وضعیت خوابگاه‌های دانشجویان با منصور درودیان دبیر تبیین مواضع بسیج دانشجویی به صورت تلفنی گفتگو کرد.

منصور درودیان با اشاره به شرایط کرونا، گفت: با توجه به این شرایط، دولت فقط موضوع آموزش را محور قرار داد و به همین جهت دانشگاه‌ها غیرحضوری برگزار می‌شوند اما برخی رشته‌ها و دروس به صورت حضوری هستند و متاسفانه فکری برای محل اسکان دانشجویان در نظر گرفته نشده و فقط برای دانشجویان ارشد و دکترا به صورت محدود خوابگاه در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه برای دانشجویان کارشناسی با این بهانه که کلاس‌ها حضوری برگزار نمی‌شود، خوابگاه‌ها فراهم نشده است، اظهار کرد: در بعضی از دروسی که نیاز به آزمایشگاه دارند، تکلیف دانشجویان مشخص نیست زیرا دانشجویان کارشناسی در سال‌های آخر خودشان، چند پروژه دارند که نیاز دارد حداقل دو هفته کارهایشان را انجام بدهند و شب نیز در محل اسکان خود حضور داشته باشند. متاسفانه به نظر می‌رسد برای این موضوع فکری از سوی وزارت علوم و دولت نشده است.

دبیر تبیین مواضع بسیج دانشجویی با اشاره به فعالیت شغلی برخی از دانشجویان همزمان با تحصیل، عنوان کرد: متاسفانه برای این قشر نیز فکری نشده و خوابگاهی برای این دسته از دانشجویان نیز فراهم نشده است در حالی که به نظر می‌رسد دولت می‌تواند این موضوع را مدیریت کند.

وی از نامه نگاری بسیج دانشجویی به هیئت دولت درباره ضرورت تعیین تکلیف وضعیت خوابگاه‌های دانشجویی برای کارشناسی خبر داد و بیان کرد: متاسفانه این نامه نگاری‌ها به نتیجه‌ای نرسیده است و اخیرا با رئیس دانشگاه تهران و همچنین شخص آقای جهانگیری معاون اول نامه نگاری کردیم و پیشنهاداتی را در این زمینه ارائه دادیم.

وی با ذکر مثال درباره پیشنهادات بسیج به دولت گفت: می‌توان از کوی اساتیدی که در شهرهای بزرگ مانند تهران وجود دارد استفاده کرد و در اختیار دانشجویان قرار داد یا اینکه می‌توان با خوابگاه‌های خصوصی هماهنگ کرد و دانشجویان در این بخش‌ها سکنی گزینند که متاسفانه تاکنون جواب رسمی دریافت نکرده‌ایم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1074475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =