یکسان بودن معلمان حق التدریس با تازه واردان دانشگاه فرهنگیان ظلم است

نماینده خلخال در مجلس با اشاره به تجارب 15 ساله تدریس معلمان حق التدریس در روستاها و با 800 هزار تومان حقوق گفت: نباید آنها را با دانشجویان دانشگاه فرهنگیان که تازه وارد هستند برای استخدام در آموزش پرورش یکسان بدانیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، سیدغنی نظری نماینده خلخال در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی مجلس و در مخالفت با گزارش کمیسیون آموزش تحقیقات و فناوری در مورد در طرح یک فوریتی اصلاح ماده الحاقی مصوب 13 شهریور 1397 به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سواد آموزی در وزارت آموزش پرورش اظهار داشت:‌همه ما از تبعیض در حق حق التدریس‌ها آگاه هستیم و ما باید صدای آنها را بشنویم.

وی افزود: ‌آیا آن روزی که اولویت نظام مقدس جمهوری اسلامی حذف بیسوادی بود، از ظرفیت این افراد استفاده کردیم آیا باید هم اکنون در حق آنها جفا کنیم؟ 

نماینده خلخال در مجلس تصریح کرد: فردی که 15 سال است در دور افتاده‌ترین روستاها و با 800 هزار تومان حقوق تدریس کرده‌اند و برخی از آنها به 15 روستا رفته‌اند با دانشجویان دانشگاه فرهنگیان که تازه وارد هستند برای جذب در آموزش پرورش یکسان بزنیم؟

نظری گفت:‌اگر معلمان حق التدریس صلاحیت دارند چرا برای استخدام آنها کاری صورت نمی‌گیرد و اگر  هم صلاحیت ندارند چرا اجازه دادیم سال‌های سال در مدارس تدریس کنند.

وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند جذب در وزارت آموزش پرورش از طریق دانشگاه فرهنگیان باشد ولی این دانشگاه در حال حاضر توان رفع کمبود حضور 200 هزار معلم را ندارد.

نماینده خلخال در مجلس گفت:‌نباید ظلم آشکاری در حق معلمان حق‌التدریسی داشته باشیم.

نظری گفت:‌در آزمون قبلی استخدام در آموزش پرورش 17 هزار نفر تعیین تکلیف شدن و باید 7 تا 8 هزار نفر باقیمانده تکلیف خود را بدانند.

وی افزود:‌در قراردادهای معلمان حق التدریس شان آنها نگه داشته نمی‌شود که جای تاسف دارد.

نماینده خلخال در مجلس در پایان گفت: نمایندگان مجلس باید به حذف آزمون برای ورود نهضتی‌ها جهت استخدام در آموزش پروش رای مثبت دهند.

منبع:فارس
انتهای پیام

کد خبر: 1074517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =