وزیر علوم به کمیسیون آموزش مجلس رفت

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برای پاسخ به سوالات نمایندگان به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس رفت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، احمد حسین فلاحی سخنگوی کمیسیون آموزش‌وتحقیقات مجلس از حضور منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در نشست سه‌شنبه ۸ مهرماه کمیسیون آموزش خبر داد و گفت: وزیر علوم در این نشست به سوالات نمایندگان پاسخ داد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی افزود: احسان ارکانی نماینده نیشابور و فیروزه دو سئوال را از وزیر طرح کرد که سؤال نخست وی، درباره علت اجرایی نشدن استقلال هیئت امنای دانشگاه‌های نیشابور، تربت حیدریه و گناباد از دانشگاه فردوسی مشهد بود و موضوع سئوال دوم علت مخالفت ستاد آمایش وزارت علوم با ایجاد دوره کارشناسی رشته «مهندسی پزشکی» دانشگاه نیشابور و صفر اعلام کردن ظرفیت پذیرش دانشجو در رشته یاد شده در سال 99 بود.

فلاحی یادآور شد: با توجه به توضیحات غلامی نماینده سئوال کننده تصمیم‌ گرفت که در صورت ارائه مستندات و مدارک لازم احتمال قانع شدن وی از این سئوال وجود دارد.

وی اضافه کرد: سید احسان خاندوزی نماینده تهران نیز سوالی با موضوع مبنای فراخوان گسترده استخدام اعضای هیئت علمی در شرایط تنگنای مالی، رکود آموزشی ناشی از کرونا و سال پایانی دولت داشت که وزیر در این ارتباطات توضیحاتی ارائه کرد و تصمیم‌گیری درباره این سوال نیز منوط به آینده شد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یادآور شد: علی کریمی فیروزجایی نیز طرح سوال خود را به جلسات بعدی موکول کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1074518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =