راه‌اندازی مرکز رشد تخصصی گیاهان دارویی در دانشگاه آزاد مرودشت

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز گفت: با راه‌اندازی مرکز رشد و جذب هسته‌ها و واحدهای فناور حوزه گیاهان دارویی، می‌توانیم در آینده به راه‌اندازی سرای نوآوری تخصصی نیز امیدوار باشیم.

محمدمهدی جباری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به ظرفیت‌های موجود در مجتمع علوم و تحقیقات استان فارس برای توسعه فعالیت‌های فناورانه اظهار کرد: این مجتمع اکنون تحت نظر دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت درحال فعالیت است که ظرفیت بسیاری بالایی نیز در حوزه تولید و فرآوری گیاهان دارویی دارد.

وی افزود: درحال رایزنی و آماده‌سازی پیش‌نیازها برای راه‌اندازی شتاب‌دهنده در وهله نخست و استقرار مرکز رشد تخصصی گیاهان دارویی در این مجتمع تحقیقاتی هستیم. با رشد فعالیت‌های فناورانه و جذب هسته‌ها و واحدهای فناور حوزه گیاهان دارویی، می‌توانیم در آینده به راه‌اندازی سرای نوآوری تخصصی نیز امیدوار باشیم.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز بیان کرد: این مجتمع ظرفیت استقرار و فعالیت پردیس پارک علم و فناوری را نیز دارد که با تکمیل زیست بوم فناوری در آن حوزه تخصصی به این مرحله از توسعه نیز خواهیم رسید. تنوع گیاهان دارویی در این منطقه بسیار بالاست و ظرفیت‌های بالفعل و زیرساخت‌های موجود فرصت مناسبی برای توسعه کسب‌وکارهای این حوزه فراهم می‌کند.

جباری با اشاره به فعال‌سازی ظرفیت واحدهای دانشگاهی کوچک در صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات گفت: طبق برنامه‌ریزی و مطالعاتی که صورت گرفته واحد دانشگاهی فیروزآباد و مرکز مِیمند در حوزه «عصاره‌گیری و ماده موثر» گیاهان دارویی فعال شوند. پیش از این فعالیت‌هایی در ابعاد کوچک در واحدهای دانشگاهی مذکور شکل گرفته که مقرر شده فعالیت‌ها در قالب مراکز رشد تداوم داشته باشد.

وی ادامه داد: تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد اسلامی واحد جهرم و پارک علم و فناوری استان فارس منعقد شده که براساس شتاب‌دهنده تخصصی «مرکبات و خُرما» درحال شکل‌گیری و پیگیری راه‌اندازی است. باوجود مرکز رشد فعال در واحد جهرم پیش‌بینی می‌شود به‌زودی سرای نوآوری تخصصی در این حوزه نیز به صورت مشترک با پارک علم و فناوری استان فارس راه‌اندازی شود.

 معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز خاطرنشان کرد: مجوز قطعی راه‌اندازی سرای نوآوری صنایع برق و الکترونیک دانشگاه آزاد شیراز نیز تا پایان مهر ماه صادر می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1074519

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =