شروع دوباره جام اتحادیه انگلیس با حذف چلسی!

از شب گذشته بازی‌های مرحله یک هشتم نهایی جام اتحادیه آغاز شد و باید تکلیف صعود کننده‌ها مشخص بشود.

باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)-محمدرضا خدابخش؛ از شب گذشته بازی‌های مرحله یک هشتم نهایی جام اتحادیه آغاز شد و باید تکلیف صعود کننده‌ها مشخص بشود. ما میخواهیم به بررسی جدال های حساس این مرحله از جام اتحادیه انگلیس بپردازیم که علاقه مندان زیادی را به خود جلب کرده است. جامی که می تواند با استراحت به بازیکنان با تجربه تیم جوانان مستعد فوتبال انگلیس را کشف کند.

استاد مچ شاگرد را خواباند!
شب گذشته یکی از حساس ترین بازی های مرحله یک هشتم نهایی جام اتحادیه انگلیس انجام شد که در این بازی تاتنهام میزبان چلسی بود. ابتدای این بازی روی اشتباه رگیلون دفاع چپ جدید تاتنهام توپ به تیمو ورنر رسید و او با یک شوت از پشت موحطه جریمه چلسی را پیش انداخت. در ادامه تاتنهام فشار را بیشتر کرد و تا آستانه باز کردن دروازه چلسی هم پیش رفت اما خط دفاعی آبی ها با عملکرد خوب خود مانع باز شدن دروازه چلسی  شد تا در نیمه اول دو تیم با همان یک گل به رختکن بروند. با آغاز نیمه دوم شرایط کمی متفاوت شد. تاتنهام توپ و میدان را در اختیار گرفته بود و چلسی به دنبال ضدحمله بود، تا اینکه بالاخره در دقیقه 83 اریک لاملا روی یک ارسال با ضربه دقیقی دروازه چلسی را باز کند و بازی را به تساوی بکشاند. در ادامه این نتیجه پابرجا ماند و با توجه به قوانین جدیدی وضع شده، بازی مستقیما به ضربات پنالتی رفت. شاگردان مورینیو تمام ضربات خود را تبدیل به گل کردند و میسون مونت بازیکن جوان چلسی پنالتی خود را به بیرون زد تا تا تاتنهام در ضیافت پنالتی‌ها پیروز و برنده دربی لندن  شود و به مرحله یک چهارم نهایی جام اتحادیه انگلیس صعود کند. از نکات جالبه توجه درگیری لفظی مورینیو و لمپارد بود که پیش از آغاز ضربات پنالتی مورینیو به سمت شاگرد سابق خود آمد و از او دلجویی کرد تا ماجرا ختم به خیر شود. این نتیجه هواداران تاتنهام را امیدوار کرد تا باز به همان عملکرد خوب سابق خود بازگردند.

عملکرد پر نوسان شاگردان پپ!
آبی آسمانی های شهر منچستر روزهای پرنوسانی را دنبال می کنند. آن ها در اولین بازی خود در لیگ برتر تیم سرسخت ولورهمپتون را با نتیجه سه بر یک شکست دادند تا نوید یک فصل خوب را به هواداران خود بدهند؛ اما عملکرد نا امید کننده آنها در بازی جام اتحادیه و صعود سخت آنها باعث شد تا نگرانی هایی را برای طرفداران ایجاد کند. اما این عملکرد ضعیف در بازی مقابل لستر به اوج خود رسید و شاگردان پپ در بازی خانگی خود با نتیجه پنج بر دو مغلوب شاگردان راجرز شدند تا با شکستی تحقیر آمیز به استقبال جام اتحادیه بروند. آن ها در مصاف بعدی خود  با تیم لیگ برتری و خوب برنلی بازی نسبتا سختی را پیش روی خود خواهند داشت.

بازی های تکراری در یک هفته!
و در ابتدای هفته دو تیم برایتون و منچستریونایتد در رقابت های لیگ برتر به مصاف یکدیگر رفتند که برنده آن دیدار شیاطین سرخ بودند. حالا در کمتر از چهار روز باید بار دیگر و این بار در قالب جام اتحادیه به مصاف یکدیگر بروند. شاگردان گراهام پاتر که در بازی اول هفته عملکرد خوبی را از خود نشان داده بودند، با پنالتی دقیقه 99 برونو فرناندز بازی را در کمال شایستگی واگذار کردند تا حالا به دنبال انتقام باشند. همچنین با توجه به استراحت دادن مربی‌ها به بازیکنان اصلی خود در جام اتحادیه احتمال اینکه علیرضا جهانبخش را از ابتدای ترکیب در زمین ببینیم دور از انتظار نیست. مضاف بر اینکه او در هفته های اخیر عملکرد فوق العاده ی را از خود به نمایش گذاشته است و در همین بازی قبلی با منچستر نیز پس از ورود به زمین با پاس گلی که داد، پایه گذار گل تساوی تیمش شد و نشان داد که از آمادگی بالایی برخوردار است.
اما دیگر بازی تکراری در این هفته نیز دیدار دو تیم آرسنال و لیورپول است. این دو تیم که در ابتدای هفته در ورزشگاه امارات به مصاف یکدیگر هستند، حالا باید در آنفیلد رو در روی یکدیگر قرار بگیرند. شاگردان آرتتا که بازی مقابل لیورپول در لیگ برتر را واگذار کرده اند، به دنبال جبران شکستی که متحمل شده اند، هستند و باید دید در جدال اندیشه‌های کلوپ و آرتتا، کدام یک موفق می شوند.

 باید ببینیم در بازی های تکراری جام اتحادیه کدام تیم‌ها موفق به صعود می شوند و آیا تیم‌هایی که در ابتدای هفته بازی خود را واگذار کرده اند، موفق به جبران مافات می شوند یا خیر. همچنین باید منتظر بازی منچسترسیتی باشیم و ببینیم آیا می توانند حریف سرسخت خود را یعنی برنلی شکست دهند یا یک عملکرد منفی دیگر در کارنامه خود اضافه می کنند و خیلی زود با جام خداحافظی می کنند.

کد خبر: 1074540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =