اعتراض معلمان نهضت سوادآموزی به بی عدالتی‌ها در استخدام است

نماینده دامغان در مجلس گفت: اعتراض معلمان نهضت سوادآموزی بر بی عدالتی‌هاست و 4 گروه خرید خدماتی‌ها، مربیان پیش دبستانی، سرباز معلمان و آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی برای استخدام در آموزش و پرورش بلاتکلیف هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، علی اکبر علیزاده نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی امروز (چهارشنبه 9 مهر) در مخالفت با رد گزارش کمیسیون آموزش و تحقیقات در مورد طرح یک فوریتی اصلاح ماده الحاقی مصوب 13 شهریور 97 و قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: اعتراض معلمان نهضت سوادآموزی به بی عدالتی‌هاست و 4 گروه خرید خدماتی‌ها، مربیان پیش دبستانی، سرباز معلمان و آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی بلاتکلیف هستند. 

وی افزود: در دوره قبل مجلس برای نهضتی‌ها یک آزمون داخلی نه استخدامی برگزار شد که اول آزمون داخلی دهند و بعد در دوره آموزشی شرکت کنند و در نهایت از مرحله آزمون استخدامی بگذرند و این به معنی حذف آزمون استخدامی نیست.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این افراد بین 10 تا 18 سال سابقه کار دارند که ماهانه صرفاً 400 تا 500 هزار تومان حقوق دریافت می‌کنند و به امید استخدام در دورترین روستاها مشغول خدمت رسانی هستند، اما اکنون به دنبال یک اشتباه ساده می‌خواهیم حق آنها را ضایع کنیم، در حالی که سن استخدامی شان گذشته و ظلم ساختاری در حق آنها صورت می‌گیرد.

وی اظهار داشت: این افراد در سیستم آموزشی حذف نمی‌شوند و تا 30 سال خدمت خواهند کرد، با این تفاوت که صرفاً 600 تا 800 هزار تومان حقوق دریافت می‌کنند. 

علیزاده گفت: سخنان رهبر معظم انقلاب درخصوص جذب معلم از کانال دانشگاه فرهنگیان ناظر بر آینده است، نه ظلمی که در گذشته صورت گرفته؛ این در حالی است که 600 نفر به دلیل مثبت بودن تست کرونا نتوانستند در آزمون شرکت کنند و بسیاری دیگر درگیر بیماری خانواده خود به دلیل شیوع بیماری کرونا بودند، پس حق این افراد چه می‌شود؟

منبع: فارس
انتهای پیام

کد خبر: 1074546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =