احمدپور: تحقق مجلس انقلابی مستلزم بایسته‌های اساسی است

نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس با بیان اینکه تحقق مجلس انقلابی مستلزم بایسته‌های اساسی است، اظهار کرد: همکاری دولت و مجلس برای مهار گرانی‌ها و تورم یکی از بایسته‌های تحقق مجلس انقلابی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، اکبر احمدپور در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود اظهار کرد: بدون تردید ظهور انقلاب اسلامی در جهان معاصر و استفاده از رهاوردهای اهل بیت (ع) و با هدایت معمار کبیر انقلاب بزرگترین هدیه الهی به مردم ایران و مستضعفان جهان بود. انقلابی که در عصر غربت دین و سرگشتگی بشریت از هجمه مکتب‌های پوشالی و ایسم‌های پرهیاهو شعله امید در دل مردم برافروخت و افق جدیدی را فراروی جهانیان گشود.

نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس با بیان اینکه انقلاب اسلامی امروز به درختی ریشه‌دار بدل شده است، گفت: این مکتب می‌تواند تکیه‌گاه و الهام بخش ملل آزاده جهان قرار بگیرد. هر چند مجلس در سخنان امام خمینی (ره) در رأس امور نام گرفته است مقام معظم رهبری این مجلس را مجلس امید و انقلابی نامیدند. تحقق این امر مستلزم بایسته‌هایی است.

وی در مورد «بایسته‌های مجلس امید و انقلابی» گفت:‌ پرهیز از بخشی‌نگری و داشتن نگاهی جامع نسبت به همه مناطق، تلاش جهادگونه و مستمر و استفاده از همه فرصت‌ها، پرهیز از جزئی‌نگری و داشتن نگاه توسعه‌ای به همه مناطق ایران،  ادغام و استحکام طرح‌ها و اولویت‌بندی آن‌ها، آسیب‌شناسی نقش نظارتی مجلس و دیگر نهادهای نظارتی، ترجیح دادن منافع ملی به منافع فردی، گروهی و قومی، توجه به اصول و ریشه‌ها و سرگرم نشدن به حواشی از این دست بایسته‌هاست.

وی افزود: رعایت آداب اسلامی در گفتار و عمل آن گونه که مزین بودن نام مجلس به اسلامی ایجاب می‌کند، پرهیز از داوری‌های احساسی و به دور از عقلانیت و منطق، به روزرسانی طرح‌های گذشته و ارائه طرح‌های جدید با در نظر گرفتن صرفه‌جویی در وقت، پیرایش و ابهام‌زدایی از قوانین، طراحی برنامه‌های مشخص با همکاری دولت و مجلس نسبت به مهار گرانی‌ها و حل معیشت مردم که امروز مهمترین مشکل کشور است.

احمدپور در ادامه نطق خود به مشکلات حوزه انتخابیه خود پرداخت و از انتخاب مردم به خاطر یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تشکر کرد.

منبع:ایسنا
انتهای پیام

کد خبر: 1074548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =