اولین دانشجوی دکتری هوش مصنوعی رباتیک فارغ التحصیل شد

نخستین دانشجوی دکتری تخصصی رشته مهندسی کامپیوتر هوش مصنوعی رباتیک در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس با دفاع از رساله خود فارغ‌التحصیل شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، نیره زاغری به عنوان نخستین دانشجوی مقطع دکتری تخصصی رشته مهندسی کامپیوتر هوش مصنوعی رباتیک در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس موفق به دفاع از پایان نامه خود با نمره عالی شد.

گفتنی است این دانشجو از رساله خود با عنوان «بهبود یادگیری خودروهای خودران مبتنی بر رفتار رانندگی واقعی با استفاده از تکنیک های شبکه های عصبی عمیق» با راهنمایی استاد تمام پرفسور محمود فتحی و دکتر سیدمهدی جامعی  و مشاوره دکتر محمد سبکرو با موفقیت دفاع کرد.

فارغ‌التحصیل مقطع دکتری مهندسی کامپیوتر هوش مصنوعی رباتیک دانشگاه آزاد اسلامی شهرقدس  با اشاره به مقاله حاصل از رساله دکتری خود اظهار کرد: با توجه به پیشرفت های چمشگیر در فن آوری خودروهای خودران، تحقیقات در این زمینه مورد توجه محققان است. برای رانندگی خودرو خودران، باید کنترل زاویه فرمان، دریچه گاز و ترمزها را به خودرو آموزش دهیم، تا خودرو خودران بدون دخالت راننده رانندگی امن داشته باشد.

وی افزود: هرچقدر میزان یادگیری بهینه و با سرعت بالاتری باشد عملکرد نهایی خودرو مطلوب تر است  بنابراین هدف اصلی فعالیت در این حوزه دقت سرعت یادگیری همزمان می باشد. درهمین راستا می توان از روش کلون سازی رفتاری برای تقلید از رفتار رانندگی انسان استفاده کرد

زاغری ادامه داد: در این پژوهش، برای بهبود کلون رفتاری یک چهار چوب از اطلاعات وداده ها ارائه کردیم ودر مرحله بعد با نوع عملکرد راننده وتشخیص موانع با الگوریتم پیشنهادی ارائه شده حداکثر عکس العمل بررسی وتشخیص و با استفاده از چارچوب طراحی شده انجام داده وشبکه توسط عملکرد راننده آموزش می بیند وخروجی مورد استفاده برای کنترل وسیله نقلیه استخراج و کاربردی می شود.

این پایان نامه با کمک استادن مشاور پرفسور محمود فتحی استاد تمام دانشگاه علم وصنعت؛ دکتر سیدمهدی جامعی از دانشگاه شهر قدس، دکتر محمد سبکرو فوق دکترای کامپیوتر IPM هدایت شده ودر مرحله داوری  توسط دکتر محمد منظوری از دانشگاه صنعتی شریف، دکتر پیمان بابایی از دانشگاه تهران، دکتر اکرم رضا از دانشگاه شهر قدس داوری شد در این دفاعیه دکتر مانی زارعی به عنوان رئیس دانشکده فنی مهندسی، مهندس حامد نجفی مدیر پژوهش دانشگاه شهر قدس، وخانم مریم گروسی به عنوان مدیر جلسه حضور حضور پیدا کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1074570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =