فقر در آسیای شرقی برای اولین بار در ۲۰ سال گذشته گسترش یافت

پیش‌بینی بانک جهانی نشان می‌دهد که برای اولین بار در ۲۰ سال گذشته تعداد افراد فقیر در کشورهای در حال توسعه آسیای شرقی و اقیانوس آرام افزایش می‌یابد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، پیش‌بینی بانک جهانی نشان می‌دهد که برای اولین بار در ۲۰ سال گذشته تعداد افراد فقیر در کشورهای در حال توسعه آسیای شرقی و اقیانوس آرام افزایش می‌یابد. این پیش‌بینی در حالی انجام شده است که پاندمی ویروس کرونا باعث شده است تا بخش بزرگی از رشد اقتصادی این منطقه از بین برود.

این بانک اعلام کرد امسال ۳۸ میلیون نفر دیگر به زیر خط فقر خواهند رفت که از این تعداد ۳۳ میلیون نفر اگر بحران کرونا اتفاق نمی‌افتاد از فقر نجات می‌یافتند.

بانک جهانی در این پیش‌بینی خود درآمد کمتر از ۵.۵ دلار در روز را خط فقر را در نظر گرفته است.

پیش از این هم در ماه جولای سازمان ملل پیش‌بینی کرده بود ۸.۸ درصد از جمعیت جهان امسال در فقر شدید به سر ببرند. فقر شدید به معنای درآمد کمتر از ۱.۹۰ دلار در روز تعریف شده است.

در گزارش جدید بانک جهانی آمده است: زخم‌هایی که بحران کرونا به وجود آورده است می‌تواند سال‌های سال پابرجا باشد. بیماری، ناامنی غذایی، بیکاری و تعطیلی مدارس می‌تواند منجر به از دست رفتن سلامت و آموزش شود که تأثیر آن یک عمر ماندگار خواهد بود.

بانک جهانی رشد اقتصادی این منطقه را ۰.۹ درصد برای امسال تخمین زد که این کمترین رشد این منطقه از ۱۹۶۷ تا کنون است.

انتهای پیام

کد خبر: 1074586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =