تهران – ایسکانیوز:لیلا بوشهری متولد 5 مرداد 54 از بازیگران تلویزیونی و سینمایی ای است که در 19 سالگی، با بازی در جهنم سبز اسماعیل براری وارد عرصه سینما شد اما بازی و چهره اش در فیلم های بعدی اش بیشتر به چشم آمد. وی هم اکنون چهار فیلم در نوبت اکران دارد که از تاریخ ساخت یکی از آنها حدود 14 سال می گذرد. با این بازیگر که بناست به زودی به عنوان تهیه کننده فعالیت خود را ادامه دهد، گفت و گویی انجام دادیم.

لیلا بوشهری.

* در این روزها مشغول چه کاری هستید؟

- فعلا کار خاصی نمی کنم.حقیقتش چهار فیلم بازی کرده ام که هنوز هیچکدامشان اکران نشده اند و این وضع، عملا انگیزه هایم را برای بازی کردن کم کرده است.

* کدام فیلم ها؟

- بچه های جسور حجت الله سیفی، اشک و سکوت اصغر نصیری و دو فیلم از آقای اسماعیل براری با نام های گزارش مریم و کویر مرگ.

کویر مرگ

* اکران نشدن این فیلم ها دلیل خاصی دارد؟

چه عرض کنم.کویر مرگ آقای براری حدود 14 سال قبل ساخته شده و روی پرده نرفته است. آن هم فیلمی که ابدا مشکلی نداشته و فقط و فقط سلیقه ای توقیف شده است. البته با روی کار آمدن دولت جدید، قرار شده این فیلم اکران شود و اگر مشکلی پیش نیاید به زودی به اصطلاح سینمایی ها رنگ پرده را خواهد دید. فیلم دیگر آاقای براری هم حدود ده سال قبل ساخته شده و اجازه پخش نگرفته است.منظورم گزارش مریم است که من خودم به شخصه خیلی این فیلم را دوست دارم.این فیلم موضوعی تازه دارد و در آن با روایت عشق و جنگ رو به رو هستیم که موضوعی بکر و جذاب است و آقای فرامز قریبیان بازی بسیار درخشانی در آن دارند.یا فیلم بچه های جسور که در جشنواره کودک و نوجوان این یکی دو سال اخیر پخش شده اما راه به اکران عمومی نبرده است.

گزارش...

به نظرتان فیلمی که ده سال و پانزده سال قبل ساخته شده، می تواند برای مخاطب امروزی کماکان جذابیت داشته باشد؟

بستگی دارد. این فیلم ها بله. زیرا موضوعاتشان غالبا موضوعاتی انسانی و فرا زمانی است و مشمول گذر زمان نمی شود. هستند فیلم هایی که تاریخ مصرف دارند اما این فیلم هایی که نام بردم واقعا این طور نیستند.البته جا دارد من اینجا نکته ای را هم اضافه کنم.همیشه هم عوامل بیرونی نیستند که برای فیلم ها چنین سرنوشتی را رقم می زنند. گاه خود تهیه کننده ها برای گرفتن پروانه ساخت یا پیدا کننده یه پخش کننده مناسب تنبلی می کنند و خود همین مساله یک عامل بازدارنده می شود.

Leila_Booshehri(3)

پس می توان نتیجه گرفت به همین دلیل می خواهید وارد عرصه تهیه کنندگی شوید؟

اصلا.بگذارید این قضیه را با توجه به تغییر علایقم توضیح بدهم.کودک که بودم دوست داشتم مجری برنامه کودک شوم.کمی بزرگتر که شدم و ذهنیتم بیشتر که شکل گرفت، بازیگری برایم جذاب شد و وارد این عرصه شدم اما به مرور دیدم این عرصه هم اقناعم نمی کند. حتی وقتی نقش اول یک کار را هم بازی می کنم. به کارگردانی هم علاقه مند شدم و حتی مقداری هم در این راه پیش رفتم اما در میانه راه کار را به کس دیگری سپردم و رهایش کردم. حالا تصمیم گرفته ام رویایم را عوض کنم و وارد عرصه تهیه کنندگی شوم.

و اگر این عرصه هم شما را اقناع نکرد؟

(می خندد)نمی دانم. شاید به دنبال رویاهایم از ایران رفتم.

ولی از ایران رفتن که شغل و علاقه هنری محسوب نمی شود؟

نمی دانم. شاید رفتم و همین عرصه ها را در جغرافیا و فرهنگی دیگر تجربه کردم.فعلا که رویاهایم مرا پیش می برند.

لیلا بوشهری

شما بازیگری هستید که کلاس های مختلفی را در زمینه بازیگری و رشته های در حوزه سینما گذرانده اید؟ این کلاس ها مفید بودند؟

خیلی زیاد. تحصیلات دانشگاهی من گرافیک بود ولی در مکانی به نام مجتمع سینما کلاس های بازیگری، کارگردانی، نقد و ... را گذراندم. این مرکز جزو نخستین مراکزی بود که کلاس های سینمایی دایر کرد و استادان خوبی هم داشتم. در زمینه بازیگری استادانم خانم فاطمه معتمد آریا و آقای مهدی هاشمی بودند و کارگردانی را پیش آقای بهرام بیضایی آموختم. این کلاس ها خیلی مفید بودند و همدوره های خوبی داشتم. یکی از همدوره های من در آن روزها آقای فریبرز عرب نیا بود. البته ما هنرآموزان آن مرکز در سن و سال های مختلفی بودیم و آن طور که به یاد دارم من یکی از شاگردان کم سن و سال مجتمع سینما بودم.

و در پایان:آخرین کاری که از شما پخش شد؟

یک کار سریالی تلویزیونی بود که پارسال و امسال از تلویزیون پخش شد. اما از آنجا که به نظرم کار خوبی نبود، اجازه بدهید اشاره ای به نام سریال و کارگردانش نکنم.

sharlatan

لیلا بوشهری متولد 5 مرداد 54 است.او دوره دو ساله بازيگري را در كلاس هاي آزاد در سال ۱۳۷۲ گذراند و بازي در سينما را از سال ۱۳۷۴ با فيلم «جهنم سبز» به كارگرداني اسماعيل براری آغاز كرد.از فعالیت های هنری او می توان به «جهنم سبز»(۱۳۷۴)، «شاهرگ»(۱۳۷۶)، «حماسه قهرمانان»(۱۳۷۶)، «تار های نامرئی»(۱۳۷۶)، «کویر مرگ»(۱۳۸۰)، «بازنده»( ۱۳۸۳)، «شارلاتان»(۱۳۸۳)، «گزارش مریم»( ۱۳۸۴)، «حکم در سال»(۱۳۸۴) و «دوستی از جنس آتش»(۱۳۸۸) اشاره کرد.

گفت و گو: مهرداد نصرتی

 
کد خبر: 107459

وب گردی

وب گردی