انتقادات دهنوی در خصوص اجرای طرح تامین کالاهای اساسی

نماینده مردم تهران در مجلس مدعی شد: بر اساس طرح تأمین کالاهای اساسی می‌خواهیم به ۲۰ میلیون نفر ماهانه ۱۲۰ هزار تومان جهت تهیه کالاهای اساسی کمک کنیم. دولت می‌گوید که منابعی برای تأمین اعتبار ندارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، سیدمحسن دهنوی در جلسه علنی امروز(چهارشنبه) مجلس در اخطار قانون اساسی با استناد به اصل ۳ گفت: بر اساس این اصل، پی ریزی اقتصاد صحیح و عادلانه بر طبق ضوابط اسلامی جهت ایجاد رفاه و برطرف کردن هر نوع محرومیت در زمینه‌های تغذیه، مسکن و کار، بهداشت و تأمین بیمه وظیفه دولت است. پرسشم از رئیس جمهور این است که آیا می‌دانید وضعیت بازار چگونه است؟ آیا آمریکا مقصر این گرانی‌ها است؟

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که «بسیاری از مشکلات نتیجه سوء مدیریت است» گفت: خجالت می‌کشیم بین مردم حاضر شویم. اخیرا یک کارمند دولت پیامکی با این مضمون برایم فرستاد و گفت که حقوق و مزایای او در سال ۹۴ برابر با خرید دو عدد سکه تمام بهار آزادی بوده و الآن معادل یک ربع سکه است.

وی با اشاره به طرحی که مجلس برای تأمین کالاهای اساسی تهیه کرده است، مدعی شد: نماینده دولت دیروز اعلام کرده که نمی‌تواند این طرح را اجرایی کند. بر اساس طرح تأمین کالاهای اساسی میخواهیم به ۲۰ میلیون نفر ماهانه ۱۲۰ هزار تومان جهت تهیه کالاهای اساسی کمک کنیم. یعنی به یک خانواده ۵ نفره نیازمند، ۶۰۰ هزار تومان کمک معیشتی اختصاص دهیم که کل بار مالی آن برای دولت ۳۰ هزار میلیارد تومان که حدودا معادل یک میلیارد دلار است اما دولت می‌گوید منابع ندارد.

دهنوی با بیان این‌که «تکلیف ۲۰ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی در این دولت مشخص نشده است» ادامه داد: به ما می‌گویند که می خواهیم کشور را کوپنی اداره کنیم. پرسش اینجاست که ما می‌خواهیم کوپنی اداره کنیم یا این‌که چاره‌ای نداریم. ما می‌خواهیم خیالمان راحت شود کسی در کشور گرسنه نمی‌ماند.

منبع:ایسنا

انتهای پیام

کد خبر: 1074595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =